  • 1. Data: 2009-01-29 12:30:06
    Temat: Umowa współpracy - co na fakturze?
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Witam,

    Podpisałem umowę o współpracę, pomiędzy mną (1os DG) i firmą outsourcingową
    na świadczenie usług informatycznych (rozliczane jest to godzinowo). Teraz
    przyszedł czas wystawienia pierwszej faktury. Oni chcą żeby na fakturze był
    numer umowy i numer zamówienia.
    Czy mogę na fakturze VAT wpisać takie coś:
    Usługi informatyczne - dotyczy umowy nr ... i zamówienia nr... ?
    Co wpisać w jednostkach: 1 szt., czy może ilość godzin?
    O czym jeszcze muszę pamiętać i na co uważać, żeby nie władować się w kanał?

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-01-29 13:53:48
    Temat: Re: Umowa współpracy - co na fakturze?
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    MariuszM wrote:
    > Usługi informatyczne - dotyczy umowy nr ... i zamówienia nr... ?

    Usługi informatyczne zgodnie z umową nr...z dnia..., zam. nr...

    > Co wpisać w jednostkach: 1 szt., czy może ilość godzin?

    moim zdaniem lepiej 1 szt. i dodatkowo timesheet z potwierdzeniem
    godzin. w ten sposob rozdzielasz potwierdzenie wykonania pracy z
    dokumentem finansowym, moze byc to bezcenne w przypadku sporu lub odmowy
    zaplaty czy tez przyjecia faktury. timesheet powinien podpisywac ci bez
    problemu upowazniony pracownik kontrahenta, podczas gdy fakture to
    zwykle przyjmuje ksiegowy/prokurent/zarzad - i wszedzie po drodze to sie
    moze wykrzaczyc. a jak masz podpisany timesheet nawet przez osobe
    nieupowazniona wprost, ale bedaca pracownikiem kontrahenta - to masz
    twardy dowod, ze zrobiles. jesli bedzie tylko faktura, coz - zawsze moga
    sie wykpic "ten pan wykonal prace niezgodnie z umowa" albo "nie bylo go
    przez 10 dni".
    na timesheecie powinna byc formulka "potwierdzam wykonanie pracy w
    podanym wyzej wymiarze godzin i nie zglaszam zastrzezen do jakosci /
    potwierdzam zgodnosc z zamowieniem/umowa.

    --
    bartek (w ww. konfiguracji od 12 lat z kilkunastoma kontrahentami ;-))

  • 3. Data: 2009-01-29 14:57:35
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Dzięki wielkie,

    --