  • 1. Data: 2009-01-29 09:57:29
    Temat: PIT -8C
    Od: "hieros'71" <h...@g...com>

    Brałem udział w zawodach strzeleckich ,i otrzymałem nagrodę o wartości
    50zł czy muszę rozliczyć się z fiskusem ? /jeśli tak to do jakiej
    wysokości jest ten podatek zwolniony /

  • 2. Data: 2009-01-29 10:11:46
    Temat: Re: PIT -8C
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-01-2009 o 10:57:29 hieros'71 <h...@g...com> napisał(a):

    > Brałem udział w zawodach strzeleckich ,i otrzymałem nagrodę o wartości
    > 50zł czy muszę rozliczyć się z fiskusem ? /jeśli tak to do jakiej
    > wysokości jest ten podatek zwolniony /

    W końcu jakiś snajper chce się rozliczyć z fiskusem.
    Gdybyś był tak łaskawy i z moim też się rozliczył ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-29 16:15:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    hieros'71 wrote:
    > Brałem udział w zawodach strzeleckich ,i otrzymałem nagrodę o wartości
    > 50zł czy muszę rozliczyć się z fiskusem ? /jeśli tak to do jakiej
    > wysokości jest ten podatek zwolniony /

    i rozumiem, ze dostałeś pit-8c w związku z tym
    i rozumiem, ze nie pobrali żadnego podatku w związku z nagrodą.

    Doliczysz te 50 zł w rubryce inne.
    przy czym jest jedno ale.
    taki pit-8c obliguje cię do rozliczenia się na pit-36, a nie pit-37, z
    tym, że nawet w urzędach skarbowych o tym nie wiedzą, wiec racczej nie
    bądź bardziej papieski niż papież i dolicz te 50 zł gdzieś tam na pit-37
    w ostatniej rubryce pod tytułem inne.

    jest taki przepis o zwolnieniu z podatku:

    68) wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych
    (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja)
    oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i
    sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli
    jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760
    zł ; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie
    dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez
    niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z
    tej działalności,

    z tym, że pytanie czy zawody to konkurs.
    Bez dokładnej informacji co to było, kto to organizował i na jakiej
    podstawie ciężko coś więcej powiedzieć, wiec bezpieczniej jest te 50 zł
    rozliczyć.

    Jak nic nie zarobiłeś więcej to i tak niczego to nie zmienia bo na koncu
    wyjdzie zero tylko papierek trzeba wypełnić, a jak zarobiłeś, to 50 zł
    też niewiele zmieni w wysokości podatku.