  • 1. Data: 2009-01-29 11:39:17
    Temat: zwrot vat od grudnia 2008
    Od: jaxa-lotka <n...@a...com>

    tylko prosze nie bijcie; nie jestem prawniczka (-iczka, tez) wiec nawet
    nie wiem gdzie szukac;

    do grudnia zwrot vat (roznica miedzy naleznym a naliczonym... dobrze
    pisze??) z tytulu exportu dla firm zarejestrowanych krocej niz rok
    wynosil 180 dni.
    nie komentuje tego (fajnie jest dostac kredyt na pol roku i nie zaplacic
    z tego tytulu ani grosza odsetek) bo nie warto..( cuz banan na bananie
    siedzi i bananem pogania!

    czy to prawda, ze po nowelizacji ustawy o vat termin ten zostal skrocony
    do 60 dni takze dla firm istniejacych krocej niz rok?

    z gory dziekuje za odpowiedz -i.

    Lotka

  • 2. Data: 2009-01-29 11:53:15
    Temat: Re: zwrot vat od grudnia 2008
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-01-2009 o 12:39:17 jaxa-lotka <n...@a...com> napisał(a):

    > tylko prosze nie bijcie; nie jestem prawniczka (-iczka, tez) wiec nawet
    > nie wiem gdzie szukac;

    Ja też nie jestem prawnikiem ale wiem gdzie szukać:

    http://www.infor.pl/podatki/przepisy-prawne/DZU.2004
    .054.0000535/Ustawa-o-podatku-od-towarow-i-uslug.htm

    > do grudnia zwrot vat (roznica miedzy naleznym a naliczonym... dobrze
    > pisze??)

    Dobrze, ale z minusem(i to dosłownie :-) )

> [...]
    > nie komentuje tego (fajnie jest dostac kredyt na pol roku i nie zaplacic
    > z tego tytulu ani grosza odsetek) bo nie warto..( cuz banan na bananie

    :-)

    > czy to prawda, ze po nowelizacji ustawy o vat termin ten zostal skrocony
    > do 60 dni takze dla firm istniejacych krocej niz rok?

    Zupełnie możliwe, ale nie chce mi się teraz sprawdzać. Zobacz sobie
    art. 87 ustawy do której podałem linka. Tam masz źródłowe informacje
    o terminach zwrotu.

    Jeszcze w bodajże art. 97.5 wydłużali termin do 180 dni dla świeżo
    zainstalowanych europejsów, ale zdaje się to już wykreslili.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-29 12:20:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jaxa-lotka wrote:

    > czy to prawda, ze po nowelizacji ustawy o vat termin ten zostal
    > skrocony do 60 dni takze dla firm istniejacych krocej niz rok?

    Tak to prawda. Zwrot na zasadach ogólnych - 60/25 dni- z art 87dla
    wszystkich.

  • 4. Data: 2009-01-29 12:28:25
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-29, cef <c...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Tak to prawda. Zwrot na zasadach ogólnych - 60/25 dni- z art 87dla
    > wszystkich.

    Czyli kwartalni dostają zwrot wcześniej niż muszą zapłacić kolejny
    haracz. Pożyteczne. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2009-01-29 12:55:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wojciech Bancer wrote:

    > Czyli kwartalni dostają zwrot wcześniej niż muszą zapłacić kolejny
    > haracz. Pożyteczne. :)

    Zazwyczaj jak ktoś ma kolejny haracz, to rzadko kiedy ma coś do zwrotu ;-)
    Jakoś przy stałych zwrotach bycie "kwartalnym"
    nie bardzo mi się kalkuluje :-)