  • 1. Data: 2003-01-21 14:23:14
    Temat: Umowa/zlecenia a odliczenia od podatku
    Od: ".:martin:." <m...@m...pl>

    Witam serecznie. Jestem studentem i jestem zatrudniony na podstawie
    umowy/zlecenia w firmie informatycznej.
    Czy moge odliczyc sobie od podatku wydatki poniesione na zakup sprzetu
    komuterowego?

    Rozmawialme ze znajomym, ktory pracuje w policji skarbowej i powiedzial mi,
    ze jezeli bylbym zatrudniony na podstawie "Umowy o prace" to z odliczeniami
    nie ma zadnych problemow. Jezeli natomiast zatrudniony jestem na podstawie
    "umowy/zlecenia" to odliczac najprawdopodobniej nie moge.

    Jak to jest?

    Z gory dziekuje za kazda odpowiedz.

    Aha i jeszcze jedno. Mojego mlodszego brata zatrudniono ostatnio w firmie
    ochroniarskiej i powiedziano mu zeby napisal od Urzedu Skarbowego pismo z
    prosba o zwolnienie z podatku (bo jest uczniem). Pierwszy raz o czyms takim
    slysze? Pismo pisze sie w przypadku gdy nie zarobi sie tych 2tys zl z prosba
    o zwolnienie z pobierania zaliczki na rzecz podatku dochodwego. Przyznam ze
    nieco zglupialem. Jest mozliwosc zwolnienia uczniow z placenia podatku???

    ---
    Pozdrawiam. Marcin