  • 1. Data: 2004-10-01 06:57:59
    Temat: Umowa zlecenie dla małżonka
    Od: Beata <b...@w...pl>

    Czy nie ma przeszkód zatrudnić małżonka w swojej firmie na umowę
    zlecenie? Chodzi mi o płacenie mniejszych składek na ubezpieczenia ZUS
    np. od kwoty 300zł, niż jakby był zatrudniony jako osoba współpracująca.

    pozdrawiam bardzo

    Beata

  • 2. Data: 2004-10-01 07:54:12
    Temat: Re: Umowa zlecenie dla małżonka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Oct 2004, Beata wrote:

    > + Czy nie ma przeszkód zatrudnić małżonka w swojej firmie na umowę zlecenie?

    IMHO nie ma.

    > + Chodzi mi o płacenie mniejszych składek na ubezpieczenia ZUS np. od kwoty
    > + 300zł, niż jakby był zatrudniony jako osoba współpracująca.

    IMHO - "nie da się".
    Małżonek *nie przestaje* być "osobą współpracującą", mimo że
    *jednocześnie* będzie zleceniobiorcą lub pracownikiem.
    Jedyne co może ci się udać tak osiągnąć - to wyższe podatki... bo
    wynagrodzenie małżonka nie jest dla ciebie kosztem (a dla niego
    JEST przychodem) czyli "podatek należy się podwójnie" :]

    Jakby małżonek "realizował zlecenie u kolegi" to co innego, AFAIK.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-10-01 08:13:42
    Od: Beata <b...@w...pl>

    > Małżonek *nie przestaje* być "osobą współpracującą", mimo że
    > *jednocześnie* będzie zleceniobiorcą lub pracownikiem.
    Tak, ale mi chodzi o składki do ZUS, gdyb zlecenie było np na kwotę
    300zł, to do ZUS płaciłabym ok 200 zł. , a nie 670 zł.

    pozdrawiam,

    Beata

  • 4. Data: 2004-10-01 09:20:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Oct 2004, Beata wrote:

> [...]
    > + Tak, ale mi chodzi o składki do ZUS, gdyb zlecenie było np na kwotę 300zł, to
    > + do ZUS płaciłabym ok 200 zł. , a nie 670 zł.

    Przeczytaj jeszcze raz a powoli:
    MAŁŻONEK NIE PRZESTAJE BYĆ OSOBĄ WSPÓŁPRACUJĄCĄ.
    ZUSu nie obchodzi czy ci "świadczy na gębę", na umowę zlecenia,
    na umowę o pracę... współpracuje - płacić.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)