  • 1. Data: 2004-10-01 06:34:15
    Temat: zmiana nazwy pozycji na fakturze
    Od: "Tommy" <b...@y...com>

    Witam

    Czy jesli popelnilem blad w nazwie pozycji i chcialbym poprawic
    nazwe to musze wystawic fakture korygujaca czy note korygujaca ?
    dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2004-10-01 07:23:31
    Temat: Re: zmiana nazwy pozycji na fakturze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Oct 2004, Tommy wrote:

    >+ Witam
    >+
    >+ Czy jesli popelnilem blad w nazwie pozycji i chcialbym poprawic
    >+ nazwe to musze wystawic fakture korygujaca czy note korygujaca ?

    Wystawca f-ry wystawia f-rę korygującą :)
    Notą "poprawki" (tylko częsci pól !) może wprowadzać odbiorca.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-10-01 07:40:11
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    > Wystawca f-ry wystawia f-rę korygującą :)
    > Notą "poprawki" (tylko częsci pól !) może wprowadzać odbiorca.

    O właśnie. Kiedyś dostałem z Praktikera kilka faktur z błędem w nazwie mojej
    DG. Poszedłem z notą korygującą, ale na miejscu okazało się, że księgowa
    wypisała mi o jedną notę za mało. Ponieważ zobaczyłem, że panienka w
    informacji ma bloczek korekt, więc poprosiłem o jedną, żeby od razu
    wypisać. Ona na to, że może mi sama wypisać - tj. notę wystawioną przez
    Praktikera. Wydawało mi się, że jest tak, jak napisałeś i zacząłem się
    spierać, ale kobita była przekonana o swojej racji, mówiła, że od X lat
    tak robi, zresztą ja sam nie byłem pewien, jak powinno być, więc odpuściłem.

    To jak powinno być? Mogła mi wystawić notę korygującą do własnej faktury?

    P.

  • 4. Data: 2004-10-04 07:25:56
    Od: xyz <x...@x...pl>

    Dnia 01-10-2004 09:40, Użytkownik Paszczak napisał:

> [...]
    >
    > To jak powinno być? Mogła mi wystawić notę korygującą do własnej faktury?

    IMO nie, ale mogła wystawić wpisując Ciebie jako wystawcę noty. Taka
    jest praktyka w mojej firmie.

    --
    xyz

    Inteligo, mechanizm oszustwa:
    http://tinyurl.com/43o6f

  • 5. Data: 2005-06-18 21:41:37
    Od: "Aneta Janiszewska" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    odpuściłem.

    > To jak powinno być? Mogła mi wystawić notę korygującą do własnej

    kochani z notą jest tak, że może ją wystawić zarówno wystawiający jak i
    odbiorca. Ustawa precyzuje co poprawia się notą a co f-rą korygującą i ja
    tu bym wystawiła notę, ponieważ jak rozumiem błąd nazwy nie miał wpływu
    na wartości wpisane na fakturze.A f-rę korygującą wystawia się tylko
    wtedy gdy błąd dotyczy że tak się wyrażę rachunków czyli błąd kwoty
    netto, brutto czy też kwoty Vatu. Myślę że niestety panienka z okienka
    miłą rację drogi Panie.

  • 6. Data: 2005-06-18 22:35:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Jun 2005, Aneta Janiszewska wrote:

    >+ Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał
    [...]
> [...]
    >+ > spierać, ale kobita była przekonana o swojej racji, mówiła, że od X lat

    ...ustawa o VAT się zmieniała kilka razy !

    >+ > To jak powinno być? Mogła mi wystawić notę korygującą do
    >+ > własnej faktury?

    "Nie jest mi znana podstawa prawna która na to pozwala".

    >+ kochani z notą jest tak, że może ją wystawić zarówno wystawiający
    >+ jak i odbiorca.

    Mowa o korygowaniu f-ry VAT a nie rachunku jak rozumiem.

    To powiem tak: "na grupie nikt nigdy nie wykazał iż jest
    dopuszczalne wystawianie not przez wystawcę faktury".

    Będziesz pierwsza :)

    >+ Ustawa precyzuje co poprawia się notą a co f-rą korygującą

    Bardzo proszę precyzyjniej: artykuł i ustęp...
    Wedle mojej wiedzy ustawa tego nie reguluje - zwalając w art. 106
    ust. 8 do ust. 10 wszystkie uprawnienia do "szczegółowych regulacji"
    na głowę ministrom.

    Co przeoczyłem ?
    Obstawiam że w całości czytałaś to o czym myślisz w "starej"
    ustawie :), w aktualnej nie ma tych szczegółów !

    Moim zdaniem właściwe jest rozporządzenie z 25.maja 2005 które
    w par. 17 wyraźnie reguluje że wystawca faktury[1] ma prawo korygowania
    DOWOLNEJ pozycji faktury.
    Paragraf pozwalający wystawić *nabywcy*[1] notę ma numer 18 i zawiera
    informację czego NIE wolno zmieniać notą (a ściślej zapis jest taki
    że wynika z niego iż nabywca nie może zmieniać notą).

    Par. 17 i 18 wyraźnie stanowią iż faktura korygująca wystawiona
    przez wystawcę faktury[1] oraz nota korygująca wystawiona przez
    nabywcę towaru lub usługi są fakturami VAT.

    Wnioski (moje): nie ma zakazu wystawianie noty przez sprzedawcę.
    Nota taka jednak nie będzie fakturą w rozumieniu VAT !!
    O ile nie wypowiem się czy będzie stanowić podstawę dla
    celów rachunkowych oraz podatku dochodowego - to IMO nie
    jest "uprawnionym" dokumentem VAT.
    Czyli faktura VAT pozostaje błędna (z p. widzenia przepisów VAT)
    bo NIE została poprawiona "uprawnionym" dokumentem.

    >+ i ja tu bym wystawiła notę, ponieważ jak rozumiem błąd nazwy nie miał wpływu
    >+ na wartości wpisane na fakturze.

    A ja poproszę *przepis* który na to pozwala !
    Wierzę w twoje przekonanie :) ale... ;)

    >+ A f-rę korygującą wystawia się tylko
    >+ wtedy gdy błąd dotyczy że tak się wyrażę rachunków czyli błąd kwoty
    >+ netto, brutto czy też kwoty Vatu.

    Myślę że się mylisz.
    Aby była jasność - z rozporządzenia:
    ++++
    § 17. 1. Fakturę korygującą wystawia się również, gdy [...]
    lub w razie stwierdzenia pomyłki w cenie,
    stawce lub kwocie podatku
    bądź
    w jakiejkolwiek innej pozycji faktury.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ----

    Podważasz kompetencję ministra nadaną w art. 106.8 ustawy
    o VAT ??? ;)

    >+ Myślę że niestety panienka z okienka miłą rację drogi Panie.

    A ja myślę że nie.
    Oczywiście bywam omylny (i czasami oberwałem za to od grupowiczów),
    więc... czekam na przepisy :)
    Po prawdzie uwaga była do Paszczaka, ale co mi tam - pewnie też
    się pod nią łapię ;)

    [1] Jest ciekawy myk.
    Otóż - w tej chwili *wystawcą* faktury może być *nabywca* towaru
    lub usługi, zgodnie z ustawą i par. 10 rozporządzenia.
    Ale w dalszych przepisach minister tego rozwiązania nie uwzględnił
    i nie zmienił zapisów na "odbiorca faktury" (a raczej "otrzymujący
    fakturę" jak chce ustawa) - notę nadal może wystawiać (tylko) "nabywca"
    (towaru lub usługi) !
    Więc w przypadku zawarcia umowy o "odwrotnym fakturowaniu" zarówno
    do wystawiania korekty jak i noty uprawniona jest jedna, ta
    sama strona - będąca wystawcą faktury oraz odbiorcą świadczenia !
    Taka ciekawostka mi wychodzi...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)