  • 1. Data: 2004-09-30 21:46:20
    Temat: [info][VAT] GP: dlaczego VAT dla "firmy w całosci"
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Witam !
    Tak dla ciekawości :)
    Łamałem sobie głowę dlaczego ustawodawca postanowił skomplikować
    (po 1.V) życie "większym" firmom poprzez zakaz osobnego rozliczania
    VAT przez oddziały.

    Ale artykuł:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040930/p
    rawo/prawo_a_9.html
    ...w powiązaniu z faktem iż opodatkowane jest "wydanie towaru" a *nie*
    "sprzedaż w rozumieniu Kodeksu Cywilnego" chyba wskazuje co najmniej
    jeden z powodów.
    Skrót: podanik może być podmiotowo zwolniony - ale nie tylko, może
    np. podlegać podmiotowo pod "0%" (w opisywanym przypadku, "praca
    chroniona"). No a "wydanie wewnętrzne" podlega pod VAT (IMO bez
    wątpliwości - jeśli oddziały były podatnikami, to dlaczegóżby nie,
    choć w artukule trochę inaczej zaakcentowano).
    No i skarbówce się nie spodobało... (podatnik wygrał ostatecznie
    kasację NSA).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 2. Data: 2004-10-04 07:21:42
    Temat: Re: [info][VAT] GP: dlaczego VAT dla "firmy w całosci"
    Od: xyz <x...@x...pl>

    Dnia 30-09-2004 23:46, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
> [...]
    > wątpliwości - jeśli oddziały były podatnikami, to dlaczegóżby nie,
    > choć w artukule trochę inaczej zaakcentowano).

    Pewnie za chwilę usłyszymy o urzędzie skarbowym który uznał, że
    przesunięcia między magazynami podlegają opodatkowaniu.

    --
    xyz

    Inteligo, mechanizm oszustwa:
    http://tinyurl.com/43o6f

  • 3. Data: 2004-10-06 13:36:12
    Temat: Re: [info][VAT] GP: dlaczego VAT dla "firmy w calosci"
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 10/4/2004 9:21 AM, xyz wrote:

    > Pewnie za chwilę usłyszymy o urzędzie skarbowym który uznał, że
    > przesunięcia między magazynami podlegają opodatkowaniu.

    Tak, taki urząd już jest, a sprawa dotyczyła firmy Ford.
    Producent wysyłając wiązki przewodów do magazynu za granicę ze względów
    celnych wystawiał fakturę proforma - urząd skarbowy uznał, że wysłanie
    ich za granicę jest równoznaczne ze sprzedażą.

    Sprawa trafiła do NSA, który przyznał rację firmie - pytanie jednak co
    by było, gdyby podatnik był mniej operatywny i zasobny w środki na
    papugę pozostawiam bez odpowiedzi, bo mama mnie uczyła, żeby nie uzywać
    w towarzystwie zbyt często słów "k...mać i spółka".

    do znalezienia w serwisie Infor-u po wpisaniu "pro forma".

    Pzdr: Catbert