    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Update: ZUS,a zaplata za pomoca konta Internetowego.
    Date: Fri, 22 Feb 2002 23:49:15 +0100

    On Fri, 22 Feb 2002, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    >+ On Fri, 22 Feb 2002, bromden wrote:
    [...]
    >+ Widziałem tu opinię, że FP nie jest składką "osobistą" (coś w tym
    >+ jest...) ale jako "obowiązkowa płatność" może zostać zaliczona w
    >+ KUP. Więc tylko do KPiR.
    >+
    >+ Występowało tu również zdanie przeciwne (rzadko).

    Acha, i takie (zdanie) że jakoby zaliczenie do "składek z tytułu
    obowiązkowej przynależności" było lepsze też występowało :)
    (czyli *nie* KUP i *nie* "składka społeczna").
    Osobiście piszę do KPiR, jakby co.

    "Słuchać Orki" -:), cytuję co było po akcji kiedy jeden
    z kolegów zamiarowywał KPiR przepisywać :] (nie wiem czy
    taka operacja nie jest nielegalna... formalnie rzecz biorąc,
    oczywiście) -
    http://groups.google.com/groups?hl=en&newwindow=1&th
    =2070e9cba416bb4d&rnum=20
    +++++
    From: Orka (o...@i...pl)
    Subject: Re: sklada na ubezpieczenie zdrowotne - kosztem?
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: 2001-09-18 05:05:43 PST

    U?ytkownik <s...@p...onet.pl> w wiadomo?ci do grup dyskusyjnych
    napisa?:1...@n...onet.pl...
    > Co powinieniem zrobic?
    > 1. Czy przepisac ksiazke przychodow i odliczac tylko skladki na
    ubezpieczenie
    > emerytalne+rentowe+wypadkowe+chorobowe+(fundusz pracy??).

    Nie przepisuj ksi??ki - sporz?d? dowód wewn?trzny koryguj?cy nieprawid?owe
    zapisy i wpisz do KPiR pod dat? 31.08. (kwoty sk?adek na ubezp. zdrowotne
    ze znakiem minus w kolumnie 14).
    W sk?adanej deklaracji PIT 5 odliczysz je od podatku.
    -----

    >+ Proponuję zaaplikowac groups.google.com, zażądać

    ...tam powinno też to być :)

    Pozdrowienia, Gotfryd