  • 1. Data: 2007-07-27 13:14:16
    Temat: Usługa
    Od: "goto" <gozwei_bez@spamu_gazeta.pl>

    Witam,

    jestem osobą fizyczną (student) i chcę sprzedać pewną usługę związaną z
    przetwarzaniem danych. Skala na jaką chcę to na początku zrobić zmusza mnie
    do zapomnienia działalności gospodarczej i możliwości wystawienia faktury
    VAT.

    Klientów mam zamiar pozyskiwać w gronie ludzi potencjalnie zainteresowanych
    lub poprzez aukcję internetową.

    Stąd moje pytanie jak mam wykazać w PIT przychód od takiej transakcji -
    usługi?

    Jakoś nie widzę możliwości podpisywania umowy (zlecenia czy o dzieło) z
    każdym klientem, szczególnie że cała transakcja ma się być w stanie odbyć
    on-line.

    Dzięki za informację i pozdrawiam,
    goto

  • 2. Data: 2007-07-27 13:19:13
    Temat: Re: Usługa
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 27-07-2007 o 15:14:16 goto <gozwei_bez@spamu_gazeta.pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > jestem osob? fizyczn? (student) i chc? sprzedaae pewn? us?ug? zwi?zan? z
    > przetwarzaniem danych. Skala na jak? chc? to na pocz?tku zrobiae zmusza
    > mnie
    > do zapomnienia dzia?alno?ci gospodarczej i mo?liwo?ci wystawienia faktury
    > VAT.

    Zapomnieć możesz, co nie zmieni faktu że to będzie DG.. niestety
    Na szczescie masz ulgowy ZUS 100 zeta na społeczne(idzie w koszty)
    + ~190 na zdrwotne, które w większości idzie z podatku więc
    nie jest tak tragicznie.

  • 3. Data: 2007-07-27 16:14:27
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "goto" <gozwei_bez@spamu_gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > przetwarzaniem danych. Skala na jaką chcę to na początku zrobić zmusza
    > mnie do zapomnienia działalności gospodarczej i możliwości wystawienia

    Niestety US o tobie nie zapomni.
    Prowadzenie DG bez zgloszenia wyjdzie cie troche kosztownie.