  • 1. Data: 2004-05-18 18:04:49
    Temat: Usługi w ramach DG dla własnego pracodawcy
    Od: "Pawel" <p...@B...autograf.pl>

    Witam,

    Prowadzę DG (z vatem, KPiR) i mam również umowę o pracę. Do tego czasu
    wykonywałem również usługi dla pracodawcy (w innym zakresie niż w stosunku
    pracy). Zawsze płaciłem od tego 22% VAT. Czy teraz coś się zmienia apropos
    art. 15 ust. 3 pkt. 2 ustawy o VAT cytowanego poniżej? Czy artykuł ten
    oznacza, że w ramach działalności gospodarczej: a) nie można wykonywać
    zleceń dla pracodawcy; b) trzeba je opodatkować stawką zwolnioną bo nie
    podlegają VAT-owi; c) czy może w ogóle nic się nie zmieniło,a ustawa mówi
    tylko o umowach-zleceniach i umowach o dzieło, które są wykonywane poza DG i
    pracodawca odprowadza podatek dochodowy?
    Czy ktoś ma podobną sytuację/problem?

    Dziękuję z góry za Wasze opinie
    Paweł

    art. 15. ust. 1
    Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości
    prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność
    gospodarczą,
    o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
    [...]
    ust.3
    Za wykonywaną samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 1,
    nie uznaje się czynności:
    [...]
    2) wykonywanych przez osobę fizyczną na podstawie umowy agencyjnej,
    umowy zlecenia lub innej umowy o świadczenie usług, do której zgodnie z
    Kodeksem cywilnym stosuje się przepisy dotyczące umowy zlecenia, albo
    umowy o dzieło, jeżeli umowę taką zawarła z pracodawcą, z którym pozostaje
    w stosunku pracy, lub jeżeli w ramach takiej umowy wykonuje pracę
    na rzecz pracodawcy, z którym pozostaje w stosunku pracy;
    [...]

  • 2. Data: 2004-05-18 23:54:24
    Temat: Re: Usługi w ramach DG dla własnego pracodawcy
    Od: "i." <z...@m...pl>

    Ja mam DG i m.in. wykonuję usługi dla firmy w której jestem zatrudniony,
    nie jestem vatowcem więc nic nie zmieniło się z mojego punktu widzenia.

    Jeśli ktoś ma coś do wniesienia nowego to niech da znać.

    i.