  • 1. Data: 2006-04-25 20:44:19
    Temat: Usługi wewnątrzwspólnotowe bez DG
    Od: "Lewy" <lewy0lewy@nospam_gazeta.pl>

    Witam,
    Mam problem i nadzieję na pomocną dłoń. Zaznaczam, że z googlem już się
    napracowałem, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
    Jestem informatykiem na etacie i nawiązałem współpracę z małą firemką w UK.
    Mam trochę wolnych wieczorów i chciałbym wspomóc domowy budżet. Jedyną formę
    współpracy jaką znają jest faktura, ale wydają się być dosyć elastyczni.
    Jak właściwie mam się z nimi rozliczać i czy nie opłaca mi się po prostu
    założyć DG? Z tego, co się zdążyłem zorientować, to praktycznie niemożliwe
    jest zakwalifikowanie wykonywanej pracy jako umowy o dzieło. Znalazłem
    określenie "work contract" i jeśli dobrze rozumiem to jest odpowiednik umowy
    zlecenia.
    Coraz mniej jest rzeczy do wpisania w koszty a koszty stałe DG oscylują
    około 300 zł/mc - zdrowotne+księgowość. Pytanie, czy dla innych rozwiązań
    niż faktury nie zostawię za dużo pazernemu fiskusowi? Gdzie jest próg
    opłacalności?Może jakiś pomocny link?
    Pozdrawiam,

    Lewy

  • 2. Data: 2006-04-27 07:49:19