    From: Paszczak <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Ustawa o rachunkowości a podpisywanie faktur
    Date: Fri, 29 Oct 2004 22:25:10 +0000 (UTC)

    Wydawało mi się - na podstawie tego, co przeczytałem w gazetach - że
    ustawa o rachunkowości miała być znowelizowana, żeby nie nakładała
    obowiązku podpisywania faktur. Czy to chodziło o tę nowelizację z 27
    sierpnia? Bo w niej nic nie ma na temat art. 21, w którym była mowa
    o podpisach. Czy jak ktoś ode mnie domaga się podpisu, to odsyłać go
    do art. 21, ust. 1a? ("Można zaniechać zamieszczania na dowodzie danych, o
    których mowa w ust. 1 pkt 5 i 6, jeżeli wynikają one z techniki
    dokumentowania zapisów księgowych.").

    A pytam dlatego, bo ostatnio księgowa klienta zadzwoniła do mnie i
    powiedziała, że nie zapłaci faktury, dopóki nie przyślę jej PODPISANEGO
    oryginału. Oczywiście wyślę jej, bo co mi szkodzi. Klient jest solidny i nie
    jest to próba odwlekania płatności - tylko... no właśnie, czy to tej
    księgowej się w głowie poprzewracało, czy mi?

    P.