  • 1. Data: 2004-06-27 13:51:53
    Temat: Uzyczenie Internetu - jaki podatek?
    Od: Jacek <d...@g...pl>

    Witam,

    Mam pytanie. Jesli z osoba fizyczna nie prowadzaca DG podpisze umowe
    uzyczenia Internetu, to w jaki sposob moze na to spojrzec US? Dokladnie
    sytuacja wyglada tak:
    - prowadze DG
    - place za Internet w miejscu zamieszkania, dostaje faktury na firme z
    naliczonym VATem
    - czesto wyjezdzam poza miejsce zamieszkania, w tym czasie chcialbym
    miec dostep do Internetu u osoby, u ktorej mieszkam, tak, by moc na
    biezaco kontrolowac sprawy firmy

    Czy po spisaniu umowy uzyczenia bede mogl traktowac oplate za Internet
    (bez VAT - bo lacze jest na osobe bez DG) jako KUP? Czy US nie uzna tego
    za wykrecenie sie od placenia VAT za lacze poza miejscem zamieszkania,
    ktore bym wykorzystywal do potrzeb DG?

    Pzdr.

    Jacek

  • 2. Data: 2004-06-28 02:59:19
    Temat: Re: Uzyczenie Internetu - jaki podatek?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Jun 2004, Jacek wrote:
    [...]
    > +[...] podpisze umowe uzyczenia Internetu

    Wara od mojego kawałka: ja się nie zgadzam na użyczanie mojego kawałka
    interfejsu, bo nie oddasz i co będzie ;)
    (użyczenie dotyczy RZECZY i jakoś nie widzę cię w roli "biorącego
    w posiadanie" cały internet :]).
    Może (jednak) udostępnianie (jako usługi) ?
    I nie warcz po mnie - nazwa umowy powinna oddawać jej treść, a użyczenie
    to jedna z umów NAZWANYCH (w Kodeksie Cywilnym) co pociąga za sobą
    właściwości różne (owej umowy). Trzeba sklasyfikować...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (wybywający chwilowo)

  • 3. Data: 2004-06-28 14:54:07
    Od: pawel <u...@w...poczta.fm.juz.nie.valid.pl>

    Sun, 27 Jun 2004 15:51:53 +0200, Jacek
    <d...@g...pl> <cbmjbk$463$1@inews.gazeta.pl>
    napisal(a):

    >Mam pytanie. Jesli z osoba fizyczna nie prowadzaca DG podpisze umowe
    >uzyczenia Internetu, to w jaki sposob moze na to spojrzec US?
    Jak mozna uzyczac Internet? Jak juz sobie poradzisz z nomenklatura to
    wszystko stanie sie proste i jasne.

    >- czesto wyjezdzam poza miejsce zamieszkania, w tym czasie chcialbym
    >miec dostep do Internetu u osoby, u ktorej mieszkam, tak, by moc na
    >biezaco kontrolowac sprawy firmy
    o ile wiem to osoby fizyczne nie maja mozliwosci wystawiania faktur
    wiec nie bedziesz mial problemu z rozliczeniem VATu.

    Mozna bez problemu zalozyc dodatkowa linie telef. za 1zl. netto na
    siebie i rozstac sie z rozterkami i problemami. A wtedy jest tylko
    umowa bezplatnego uzyczenia lokalu - 10 cm szesciennych ;-)) od osoby
    fizycznej.
    Jeszcze prostszym rozwiazaniem jest komorka+GPRS rozwiazanie banalne i
    prawie ...tanie. Mozna spac spokojnie nikogo nie wpedzajac w
    klopoty...

    --
    pawel