    From: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT-7
    Date: Tue, 28 Jan 2003 07:15:40 +0100

    > najpierw ustalmy: ktora deklaracje mamy przed oczami - ja posluguje sie
    > nowa - wersja (7)

    Niestety ja posługujeę się starą deklaracją VAT-7 (6) ważną jeszcze do końca
    lipca. Ale nie szkodzi - dam sobie radę z numeracją pól.

> [...]
    > [36]. Blok D2 pozostawiamy pusty bowiem nie wystepuja tu zadne
    > nierozliczone z poprzednich miesiecy zakupy (w poprzednim miesiacy
    wystapily
    > czynnosci opodatkowane w zwiazku z tym ustalone juz zostalo zobowiazanie
    > podatkowe za ten miesiac) W bloku D3 wpisujemy zakupy z biezacego
    miesiaca.
    > W bloku D.4 nie wypelniamy pol 54 i 55 bowiem nie jest znana struktura
    > sprzedazy i nie mozna dokonac rozliczenia podatku naliczonego. w pole [56]
    > nalezy wpisac kwote z pola [36] wszystkie nastepne pola wypelniamy

    I tu się nie zgadzam - według mnie w pole [56] należy wpisać 0 a nie kwotę z
    pola [36].

    > W art.19 ust.4 "jezeli w okresie, o ktorym mowa w ust.3, podatnik nie
    > wykonal czynnosci podlegajacej opodatkowaniu, podatek naliczony ZA TEN
    OKRES
    > podlega rozliczeniu w najblizszym..."
    > Podatek umieszczony w polu z przeniesienia [36] nie dotyczy okresu
    > rozliczeniowego, i bedzie "wedrowal" do pola [65] i znow do pola [36] w
    > nastepnej deklaracji. natomiast zakupy z bloku D3 jako nierozliczone
    przejda
    > do bloku D2. nastepnych deklaracji.

    Wtedy w nowej deklaracji w polu [65] będzie oczywiście 0, a w deklaracji w
    następnym miesiącu - tym w którym wreszcie nastapi sprzedaż opodatkowana
    wszystkie zakupy nierozliczone D3 ze wszystkich poprzednich deklaracji będą
    przeniesione do D2.

    Wytłuszczone przez Ciebie słowa ZA TEN OKRES, czyli za okres, kiedy podatnik
    nie wykonał czynności podlegającej opodatkowaniu dotyczą nie tylko
    ostatniego miesiąca ale również poprzednich kiedy też nie było sprzedaży
    opodatkowanej. Mój sposób jednak przenosi do D2 całą strukturę zakupów z
    owego okresu, kiedy nie można było odliczyć podatku a nie tylko strukturę z
    ostatniego miesiąca (poprzedniego) i chyba jest właściwszy.

    Uff - skomplikowane to, ale tak postepują dobre programy do wypełniania
    deklaracji VAT-7.

    Pozdrawiam oponenta

    Z.K.