  • 11. Data: 2006-07-24 22:46:10
    Temat: Re: VAT Marza
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik seba napisał:

    > Dobrze znalazlem IV dyrektywe
    >
    > "cena zakupu" oznacza wszystko,co stanowi wynagrodzenie okreslone w
    > pierwszym tiret,ktore dostawca otrzymal lum ma otrzymac od posrednika
    > opodatkowanego
    >
    > i teraz pytanie
    > -co to jest tiret

    za słownikiem wyrazów obych i zwrotów obcojęzycznych Władysława Kopaliskiego

    tiret [wym. tire a. tiret] łącznik (znak graficzny), krótka kreska
    pozioma (w odróżnieniu od myślnika, pauzy, kreski długiej).
    Etym. - fr. 'łącznik, kreska' od tirer 'ciągnąć; wystrzelić;
    kreślić'; por. trybuszon; tyraliera.

    > -kto to jest posrednik opodatkowany,czy to moj klient (osoba prywatna)

    wg jednej z interpretacji, którą otrzmałam to i owszem;
    zg z nią, gdyby to on wystawiał f-rę na np. samochód łącznie z
    transportem go do kraju, to można by się pokusić, że będzie to razem
    stanowiło koszt zakupu

    natomiast, jeżeli transport, ubezpieczenie, załadunek pochodzą z różnych
    firm, liczy się tylko zakup od tej 1 osoby - podatknika VAT czynnego
    bądź zwolnionego

  • 12. Data: 2006-07-25 07:55:50
    Od: "seba" <g...@o...pl>

    czyli to "pierwszym tiret " co dokladnie oznacza,uzywaja obcych zwrotow w
    polskiej wersje jezykowej.Totalnie bez sensu

    seba

  • 13. Data: 2006-07-26 21:38:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Jul 2006, seba wrote:

    > czyli to "pierwszym tiret " co dokladnie oznacza,uzywaja obcych
    > zwrotow w polskiej wersje jezykowej.Totalnie bez sensu

    To taki sam "zwrot" jak dział, rozdział, artykuł, ustęp, paragraf,
    punkt czy litera (podpunkt).
    To jest jednostka miary tekstu prawniczego!!
    Tu w przykładowych wynikach testu:
    http://users.nethit.pl/forum/read/frombork/4242475/
    Czepiasz się ;)

    --