  • 1. Data: 2005-02-13 01:06:43
    Temat: VAT a Internet - inne spojrzenie ;-)
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Witam,

    Jak wszyscy prawdopdobnie wiedza, od 1 marca usługi dostępu, do tej pory
    zwolnione z VAT, są obciążone podatkiem w wysokości 22%. I tu nasuwa mi
    się następujący problem.

    1. jeżeli faktura za abonament miesięczny ZA MARZEC jest wystawiona w
    lutym z terminem płatności równiez w lutym to liczymy podatek?

    2. To samo cwiczenie dla faktury lutowej z terminem płatności w marcu

    3. Faktura, gdzie abonament miesięczny nie obejmuje miesiąca
    klaendarzowego, a np. od 10 lutego do 10 marca. O kombinacjach z datami
    już nie wspomne...

    Problem chyba nie jest akademicki ;-)

    M.

  • 2. Data: 2005-02-13 08:37:57
    Temat: Re: VAT a Internet - inne spojrzenie ;-)
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    >
    > 1. jeżeli faktura za abonament miesięczny ZA MARZEC jest wystawiona w
    > lutym z terminem płatności równiez w lutym to liczymy podatek?

    Jasne, że nie - liczy się data wystawienia faktury.

    > 2. To samo cwiczenie dla faktury lutowej z terminem płatności w marcu

    Też nie.

    > 3. Faktura, gdzie abonament miesięczny nie obejmuje miesiąca
    > klaendarzowego, a np. od 10 lutego do 10 marca.

    Kiedy wystawiona?

  • 3. Data: 2005-02-15 17:35:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 13 Feb 2005, Cavallino wrote:

> [...]
    >+
    >+ Jasne, że nie - liczy się data wystawienia faktury.

    Do VATu na tej fakturze - nie podważam.
    Do VATu w ogóle - to co piszesz odpowiada art. 19.4 ustawy.
    Mamy jednak stosik wyjątków... (w tymże art. 19 !)
    A postawmy pytanie inaczej: czy to nie będzie faktura na przedpłatę ?
    I jak się ma ew. konieczność (lub nie) korekty owej faktury
    z p. widzenia obowiązku podatkowego ?
    No bo jeśli np. z usługi by zrezygnowano - to skoro faktura jest
    przedpłatowa wypadałoby dokonać korekty, prawda ?
    A skoro to jest faktura 'telekomunikacyjna' (jest, prawda ?) to
    czy nie włazi nam w paradę (ten sam art):
    +++ ustawa o VAT +++
    13. Obowiązek podatkowy powstaje z chwilą:
    1) upływu terminu płatności, jeżeli został on określony
    w umowie właściwej dla rozliczeń z tytułu:
    a) dostaw energii elektrycznej i cieplnej oraz gazu przewodowego,
    b) świadczenia usług telekomunikacyjnych i radiokomunikacyjnych,
    z zastrzeżeniem ust. 18,
    ----

    ??

    >+ > 2. To samo cwiczenie dla faktury lutowej z terminem płatności w marcu
    >+
    >+ Też nie.

    ...a co z "obowiązkiem" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-02-16 07:56:34
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

> [...]
    > a) dostaw energii elektrycznej i cieplnej oraz gazu przewodowego,
    > b) świadczenia usług telekomunikacyjnych i radiokomunikacyjnych,

    Ale to już problem wystawiającego, jasne że wypadałoby na te potrzeby
    stosowną umowę i termin płatności zmienić....

    > ----
    >
    > ??

    > ...a co z "obowiązkiem" ?

    A tu już nie wiem.
    I na własnym przykładzie się nie dowiem, bo TPSA raczyła mnie samowolnie
    przenieść do grona klientów biznesowych, a co za tym idzie opodatkować łącze
    stałe VAT-em.