  • 11. Data: 2005-09-02 18:29:06
    Temat: Re: VAT a podatnik zwolniony z VAT w Unii
    Od: m...@m...torun.pl (Piotr Klaban)

    In article <Pine.WNT.4.60.0509021524560.960@athlon>, Gotfryd Smolik news wrote:

    > No owszem. Ale to Piotr zmienił punkt widzenia - najpierw pisał
    > o podatniku VAT zwolnionym by później napisać o "niepodatniku" !

    Wyglada na to, ze ja cos tutaj namieszalem.
    Chodzi o Wielka Brytanie. Nie wiem jakie tam sa uregulowania
    jesli chodzi o VAT. Wiem, ze moj uslugobiorca z UK nie placi VAT-u
    z powodu zbyt malego obrotu (nie ma tez UE-NIPu).
    Poprawiam wiec swoja wczesniejsza wypowiedz - uslugobiorca jest
    przedsiebiorca wiec jest podatnikiem VAT, tyle, ze zwolnionym z VAT
    z powodu malej sprzedazy. (Bo jak teraz rozumiem "niepodatnik"
    to "nie-przedsiebiorca").

    Pozdrawiam,

    --
    Piotr Klaban

  • 12. Data: 2005-09-02 21:36:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Sep 2005, Piotr Klaban wrote:

    > przedsiebiorca wiec jest podatnikiem VAT, tyle, ze zwolnionym z VAT
    > z powodu malej sprzedazy. (Bo jak teraz rozumiem "niepodatnik"
    > to "nie-przedsiebiorca").

    ...ściśle rzecz biorąc - niepodatnik to niepodatnik i już :)
    Zauważ że np. w .pl wcale nie trzeba być przedsiębiorcą żeby
    nie tylko podlegać pod VAT ale wręcz normalnie go rozliczać
    - wystarczy najem własnego lokalu na cele inne niż mieszkaniowe.
    Czyli we właściwej dyskusji trzeba przyjąć że sprzedaż ma miejsce
    na rzecz podatnika VAT. Ale do reszty się nie wtykałem jakby
    co ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)