  • 1. Data: 2005-08-31 22:53:28
    Temat: KIPR - księgowanie wpłat, PKD - jaki kod ?
    Od: p083 <p...@o...pl>

    Witam,
    Chcę założyć DG, nie zamierzam mieć kasy fiskalnej, będe Vatowcem
    Głownie będę sprzedawał przez internet osobom prywatnym i firmom (wpłaty
    na rachunek bankowy), czasem sprzedam coś osobie prywatnej lub firmie
    osobiście (kasa do ręki).

    Jeśli sprzedaję coś na fakturę to wiadomo wpisuję to w kpir i rejestr
    sprzedaży VAT.
    A co jeśli sprzedaje coś osobie prywatnej, płaci ona przelewm na konto,
    i mam takich wpłat od osób prywatnyuch w ciągu dnia kilka ? W jaki
    sposób to wpisywać w PKIR i rejestr VAT ? jako jeden zsumowany wpis ?
    czy każda wpłata na konto jako oddzielny wpis ?

    aha jeszcze ma pytanie o PKD, chcę produkować urządzenia elektroniczne
    (w skrócie obudowa plastikowa, klika przewodów wtyczka, kilka el.
    elektronicznych w środku) jaki kod działalnosći do tego wybrać ? bo
    przeczytałem całe objaśnienie do PKD (250 stron) i dalej nie wiem dgdzie
    do przypisać :(

    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2005-09-01 07:24:52
    Temat: Re: KIPR - księgowanie wpłat, PKD - jaki kod ?
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "p083" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mam takich wpłat od osób prywatnyuch w ciągu dnia kilka ? W jaki sposób to
    > wpisywać w PKIR i rejestr VAT ? jako jeden zsumowany wpis ? czy każda

    Witam:) ewidencja sprzedaży=zapis każdego wpływu na podstawie wyciągu ban
    kowego,na koniec miesiąca dowod wewnętrzny na całą kwotę i do KPiR( kol od 7
    do 9)
    pozdrawiam ania

  • 3. Data: 2005-09-01 07:51:32
    Od: p083 <p...@o...pl>

    > Witam:) ewidencja sprzedaży=zapis każdego wpływu na podstawie wyciągu ban
    > kowego,na koniec miesiąca dowod wewnętrzny na całą kwotę i do KPiR( kol od 7
    > do 9)

    ok dzięki :)
    rozumiem że z ewidencją zakupu robię tak samo ?
    Aha i jeszcze co począć z opłatami np. za przelewy bankowe, z tymi 10
    groszami odsetek na rachunku bankowym ?

    pozdrawiam,

  • 4. Data: 2005-09-01 08:09:37
    Od: p083 <p...@o...pl>

    A i co zrobic jesli jest taka sytuacja:
    Sprzedaję towar na termin np. 7 dni, wysyłam go za pobraniem razem z
    fakturą, widomo fakturę wpisuję do ewidencji w dniu jej wystawienia, ale
    kasa wpłynie do mnie dopiero np. za pare dni na rachunek bankowy, i co z
    tym wpływen na rachunek wtedy robić ? Na wyciągu z banku jakoś oznaczać
    że to apłata za fakture i już go nigdzie więcej nie wpisywać ?
    Na wyciągu bankowym może nie być tytułu wpłaty (poczta często obcina
    tytuły wpłat)

    pozdrawiam,

  • 5. Data: 2005-09-01 12:21:21
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

> [...]
    > Głownie będę sprzedawał przez internet osobom prywatnym i firmom (wpłaty
    > na rachunek bankowy), czasem sprzedam coś osobie prywatnej lub firmie

    Nie lepiej wybrac ryczalt?

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu

  • 6. Data: 2005-09-01 12:31:46
    Od: p083 <p...@o...pl>

    > Nie lepiej wybrac ryczalt?

    Na ryczałcie nie mogę chyba być Vatowcem ?
    Muszę mieć możliwośc wystawiana f vat

    pozdrawiam,

  • 7. Data: 2005-09-01 13:40:59
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    > Na ryczałcie nie mogę chyba być Vatowcem ?

    Mozesz byc vatowcem
    Z tym czy sie to Tobie oplaca - musisz policzyc.

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu