  • 1. Data: 2004-07-08 13:51:50
    Temat: Problemy meldunkowe oraz NIP-1 i NIP-3 - terminy
    Od: "A." <a...@o...pl>

    Witam serdecznie i prosze o rade, bo juz mam metlik w glowie...

    Ile faktycznie jest czasu na dostarczenie NIP-3, a ile na
    dostarczenie NIP-1 do US? Co sie stanie, jesli zrobi sie to
    pozniej?

    Czy z NIP-3 (tj. osobistym) moge zwlec troche, tzn. do ok. 20.07. (w
    przypadku, jesli jest to tylko 7 dni na dostarczenie zmienionych
    danych - jesli tak, to juz jestem po terminie)? Podatek za 2003 mam
    juz rozliczony z US, wiecej 'zobowiazan' z ta instytucja nie mam w
    ciagu roku.

    Poza tym mam inny 'problem' - jestem zameldowana _zarowno_ w Polsce
    _jak_i_ w Niemczech (tutaj przebywam stale od zeszlego roku). US ma
    moje polskie adresy, numeru podatkowego z Niemiec jeszcze nie. Nie
    bardzo wiem, jak US zareaguje na list polecony z Niemiec z
    uaktualnionym NIP-3, gdzie jest tylko moj polski adres
    zamieszkania/zameldowania. Swoja droga - jak to jest z meldunkiem i
    adresem zamieszkania, ktore zna US w przypadku, gdy mieszka sie
    poza granicami Polski, a nadal sie w Polsce pracuje (zdalnie w moim
    przypadku).

    Jak to wlasciwie jest z meldunkiem dla US, ZUSu, banku etc.? Ile
    mozna miec adresow zameldowania? Informacji na ten temat nigdzie
    nie moge znalezc, a Urzad Miasta nie odpisuje na pytanie zadane
    przez formularz z ich wlasnej strony internetowej... :-/

    Co do NIP-1 - cos sie stanie, jesli zloze ten druk takze ok. 20.07.
    (firma jest na ryczalcie + VAT)? Dowiedzialam sie pare postow
    nizej, ze US potrzebuje firmowy nr rachunku, zeby wiedziec, jaki
    rachunek ma zajac, gdy podatku sie nie zaplaci. Wlasciciela firmy
    nie bedzie prawie do 20.07. i sam tego nie zdola zalatwic. Czy
    jesli na druku NIP-1 podpisze sie pelnomocnik (prokurent) firmy,
    podajac swoj adres zamieszkania, to czy potrzebna jest tam jeszcze
    firmowa pieczatka?

    Dodatkowo znalazlam link z artykulem Min. Fin. dot. aktualizacji
    danych zawartych w zgloszeniach NIP-1 i NIP-3:
    http://www.mofnet.gov.pl/drukuj.php?typ=&dzial=153&i
    d=29890&PHPSESSID=b45d70ddea2919ee3c9d08a7a9b183ad.
    Wg tego cytuje: "Formularz należy przekazać w ciągu 30 dni od
    zmiany danych." - tyle ze nie moge dojsc, czy dotyczy to tylko
    NIP-3 czy moze NIP-1 tez (jesli obu, to mnie to bardzo cieszy,
    chociaz czytajac dalej wydaje mi sie, ze chodzi tylko o NIP-3 -
    czyli mam czas do konca lipca na dostarczenie go?). Napisane jest
    tam takze (o ile dobrze zrozumialam), ze VATowcy musza zlozyc druk
    NIP-1 do 14 dni po zmianie danych, a ryczaltowcy do 30 dni po
    zmianie - co w przypadku, gdy platnik jest zarowno VATowcem jak i
    ryczaltowcem? Dalej jest tam napisane, ze podatnicy prowadzacy
    dzialalnosc gospodarcza musza przedlozyc dodatkowo kopie dokumentow
    potwierdzajacych zmiany (w tym przypadku kopie umowy z bankiem lub
    cos w ten desen - wystarczy pokazac sam wyciag, gdzie jest i nowy i
    stary nr konta?) - jesli NIP-1 wysle sie poczta, to pozniej na
    wezwanie US trzeba bedzie taki swistek doniesc. Jesli jednak
    zaniesie sie NIP-1 osobiscie i nie bedzie sie mialo zadnej bankowej
    podkladki to co? Odesla czy przyjma i trzeba bedzie tylko doniesc
    zalacznik?

    Niech ktos rozwieje moje watpliwosci...

    Pozdrawiam.
    --
    A.
    Arguing with people on the Usenet is like competing in the Special