  • 1. Data: 2003-12-14 10:39:40
    Temat: VAT a umowa o dzieło
    Od: elek <e...@w...pl>

    Doszły mnie słuchy że istnieje projekt ustawy wprowadzajacy VAT do umów o dzieło.
    Może ktoś wie coś konkretnego?
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 2. Data: 2003-12-15 22:43:29
    Temat: Re: VAT a umowa o dzieło
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Doszły mnie słuchy że istnieje projekt ustawy wprowadzajacy VAT do umów
    o dzieło. Może ktoś wie coś konkretnego?

    Przed chwilą było o tym na TVNie i wygląda, ze to prawda :(
    Oczywiście znowu pod pretekstem UE.
    Ma obowiązywać limit 10K jak do tej pory - przekroczysz
    to będziesz VATmanem ze wszystkimi konsekwencjami, w tym
    oczywiście niemożnością łatwego wyplątania się z tego przywileju.

    Pix

  • 3. Data: 2003-12-23 08:10:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 14 Dec 2003, elek wrote:

    >+ Doszły mnie słuchy że istnieje projekt ustawy wprowadzajacy
    >+ VAT do umów o dzieło. Może ktoś wie coś konkretnego?

    Jest dziś artykuł w GP.

    Może mnie ktoś oświecić, jaki jest cel tego "usprawnienia" ??

    - jeśli zleceniodawca/zamawiający jest DG, to w większości
    przypadków odliczy VAT
    - jeśli jest z VAT zwolniony, to jest szansa że rzeczywiście
    Skarb zagrabi VAT "poza ideą" - ale czy o to chodzi i ile
    to jest przypadków żeby *wszystkim* komplikować życie ?
    - a może znajdzie się jakiś haczyk żeby zapłacić podatek
    od podatku, jak tu zapodawano interpretację "kwoty należnej"
    przy wynajmie (brutto, mimo że VATman) ??

    Próbował już ktoś oglądać ten projekt z bliska ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)