  • 1. Data: 2003-12-14 10:13:26
    Temat: podatek i ZUS-zdrowotne za listopad i grudzien
    Od: "KM" <k...@m...pl>

    Sorry, może to bardzo naiwne pytanie ale chciałbym się upewnić.
    Do 20 grudnia płacę podatek za listopad razy 2 - to jest jasne.
    A co ze składką zdrowotną ?
    Od tej kwoty odliczam składkę zdrowotną za listopad, czy dwie składki za
    listopad i grudzień ?

  • 2. Data: 2003-12-14 10:35:14
    Temat: Re: podatek i ZUS-zdrowotne za listopad i grudzien
    Od: "N." <n...@b...pl>

    Użytkownik "KM" <k...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > A co ze składką zdrowotną ?
    > Od tej kwoty odliczam składkę zdrowotną za listopad, czy dwie składki za

    w GRUDNIU PŁACISZ TYLKO ZA LISTOPAD! przepraszam za wielkie litery, nie
    zauwazyłam :}

  • 3. Data: 2003-12-14 13:45:58
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

    > w GRUDNIU PŁACISZ TYLKO ZA LISTOPAD! przepraszam za wielkie litery, nie
    > zauwazyłam :}

    KM pytał, czy ODLICZA jedną składkę za zdrowotne, a nie, czy PŁACI.
    A płaci w grudniu podatek za listopad i zaliczkowo za grudzień w takiej
    samej wysokości co za listopad.

  • 4. Data: 2003-12-14 13:53:36
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

> [...]
    > A co ze składką zdrowotną ?
    > Od tej kwoty odliczam składkę zdrowotną za listopad, czy dwie składki za

    Płacąc podatek za listopad odliczasz składkę zdrowotną za listopad wówczas,
    gdy zapłaciłeś ją jeszcze w listopadzie. Jesli zapłaciłeś listopadową
    składkę zdrowotną do ZUS-u już w grudniu (mogłeś ją zapłacić do 10-go lub
    15-go grudnia), to nie możesz jej odliczyć w podatku za listopad. Nie sądzę
    również, że zapłaciłeś już w listopadzie składkę za grudzień? Raczej wchodzi
    w grę odliczenie w podatku za listopad składki pażdziernikowej, bo zwykle w
    listopadzie się ją płaciło.
    Chyba, że o czymś nie wiem, ale w tym wypadku nie sądzę.

  • 5. Data: 2003-12-14 16:47:48
    Od: Ewa Wolska<e...@o...pl>

    Obliczając należną zaliczkę na podatek za listopad (płatne do 22
    grudnia 2003 ) odliczasz składkę zdrowotną zapłaconą w listopadzie(
    za październik ), Kwota podatku za listopad uwzględnia więc już
    odliczenie tej składki. Wpłacasz natomiast x 2, czyli za listopad i
    zaliczkowo za grudzień ( więc podatek za grudzień - ten zaliczkowy -
    uwzględnia już odliczenie składki zdrowotnej ) Jeśli jednak w grudniu
    nie zapłacisz faktycznie ubezp.zdrowotnego to w rozliczeniu za rok
    będziesz musiał dopłacić podatek w wysokości składki zdrowotnej
    (oczywiście jeśli nie masz innych dochodów i odliczeń itp. itd.)

    pozdr.Ewa

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2003-12-20 14:38:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 14 Dec 2003, KM wrote:
    [...]
    >+ Od tej kwoty odliczam składkę zdrowotną za listopad, czy dwie składki za
    >+ listopad i grudzień ?

    ... a kiedy zapłaciłeś ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (który chwali sobie możliwość zadysponowania przelewu elektronicznie
    w niedzielę 30. listopada, "wot tiechnika" :))