  • 1. Data: 2003-04-09 11:40:06
    Temat: VAT - eksport - rozliczenie...
    Od: "Szymon Gluch" <s...@o...pl>

    Organizuje zalozeniowo firme i bede wdzieczny za kilka wskazowek.

    Otoz firma ponosi zazwyczaj koszty. Jesli zwiazane jest to z zakupami
    krajowymi, dochodzi tez VAT.
    Przychody firmy stanowic maja w zalozeniach przychody z eksportu, wiec VAT
    bedzie 0.
    Roznica VAT bedzie wiec nie do wyrownania w rozliczniu kazdego miesiaca.
    Co w zwiazku z tym US? Czy firma bedzie mogla zwrocic sie o zwrot? Jak to
    wyglada w praktyce?

    Pzdr
    Szymon

  • 2. Data: 2003-04-09 12:05:33
    Temat: Re: VAT - eksport - rozliczenie...
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > Roznica VAT bedzie wiec nie do wyrownania w rozliczniu kazdego miesiaca.
    > Co w zwiazku z tym US? Czy firma bedzie mogla zwrocic sie o zwrot? Jak to
    > wyglada w praktyce?

    60 dni od dostarczenia US zwrotki z granicy (potweirdzenie ze towar
    wyjechal).
    ale jesli US bedzie wszczynal postepowanie wyjasniajace to 60 dni od
    zakonczenia. paranoja. mozna stracic troche na plynnosci.

    vladi

    ps. a jak potem slucham tego debila kolodke ze bedzie latwiej exporterom to
    ja bym go...

  • 3. Data: 2003-04-09 14:12:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jak to

    > 60 dni od dostarczenia US zwrotki z granicy (potweirdzenie ze towar
    > wyjechal).

    60 dni od złożenia deklaracji, a nie dostarczenia zwrotki
    (zwrotkę musisz mieć, żeby wykazać ten obrót w VAT-7)
    w trybie normalnym
    Jak złożysz dodatkowo wniosek, to możesz się ubiegać o 25-dniowy
    termin

    > paranoja. mozna stracic troche na plynnosci.

    Tu się zgadzam.
    Zwłaszcza, że odebrać można tylko z zapłaconych faktur.

  • 4. Data: 2003-04-09 20:45:43
    Od: "Szymon Gluch" <s...@o...pl>

    Ok, ale wyjasnijcie mi jasno jedno. Nie jestem ekspertem w podatkach, a
    musze zrobic zalozenia.
    Czy ktos moglby mi naswietlic jak dziala rozliczenie?

    1) Rozumiem, ze firma ktora ponosi koszty z tytulu zakupow krajowych placi
    VAT. Sprzedaz krajowa objeta rowniez VAT wykazywana jest w rozliczeniu.
    Normalnie funkcjonujaca firma (czyt. przynoszaca zyski) zazwyczaj co miesiac
    doplaca roznice. Jesli jednak firma sama zaplacila wiecej VATu niz przyjela
    do swej kaski, to wtedy co? Kwota jest przenoszona do rozliczenia na
    nastepny miesiac? US zwraca roznice? Jak to dziala?

    2) Sytuacja z eksportem - czy VAT musze sobie sam odbierac, kiedy towar
    zostanie wyeksportowany, czy mozna fakturowac odbiorce zagranicznego bez
    VATu?

    Dzieki
    Szymon

  • 5. Data: 2003-04-09 21:25:08
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Szymon Gluch" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do swej kaski, to wtedy co? Kwota jest przenoszona do rozliczenia na
    > nastepny miesiac? US zwraca roznice? Jak to dziala?
    -----------------------
    jeśli masz wiecej naliczonego (ten z zakupu towarów ) niż należny ten który
    naliczasz do sprzedaży to za dany miesiąc przenisisz nadwyżke naliczonego
    nad należnym na następny miesiąc możesz równiez wystąpić o zwrot do US ale
    to już są szczególy

    > 2) Sytuacja z eksportem - czy VAT musze sobie sam odbierac, kiedy towar
    > zostanie wyeksportowany, czy mozna fakturowac odbiorce zagranicznego bez
    > VATu?
    ------------------------------------
    fakturujesz odbiorce bez vat ja wystawiam fakturę w walucie bez
    uwzględnienia vat .Jak otrzymuje Sad wyjazdu za granicę wykazuje w
    deklaracji vat stawka 0 eksport.
    Może nie dokładnie się wyraziłam ale pewnie mnie ktoś poprawi
    Wiola

  • 6. Data: 2003-04-10 06:04:50
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > deklaracji vat stawka 0 eksport.
    > Może nie dokładnie się wyraziłam ale pewnie mnie ktoś poprawi

    Nie chciałbym poprawiać, a tylko podyskutować :-)
    Wg mnie jest to obrót opodatkowany, więc nie można
    wystawić faktury bez uwzględnienia VAT.
    Jakiś VAT musisz uwzględnić.
    Jeśli dasz 0% i masz kartę 3 to możesz
    poczekać 1 m-c z ujęciem w deklaracji,
    a potem jak przyjdzie zwrotka ujmiesz ten obrót
    juz bez żadnych poprawek. Jak nie masz zwrotki, to
    i tak trzeba korygować stawkę. (na 0% lub 22%)
    W Twoim sposobie nie dość, że "bez uwzględnienia VAT"
    jest nieco nieprawidłowo, to niezależnie czy masz zwrotkę czy nie
    musisz coś później korygować.

    CEZ

  • 7. Data: 2003-04-10 06:07:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > juz bez żadnych poprawek. Jak nie masz zwrotki, to
    > i tak trzeba korygować stawkę. (na 0% lub 22%)

    tzn na 0% jak przyjdzie zwrotka
    a na 22% jak nie przyjdzie

  • 8. Data: 2003-04-10 06:15:59
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

> [...]
    > W Twoim sposobie nie dość, że "bez uwzględnienia VAT"
    > jest nieco nieprawidłowo, to niezależnie czy masz zwrotkę czy nie

    -------------------------
    Ja zawsze mam do 25 SAD przekroczenia więc wykazuje sprzedaż od razu w 0 %
    gdybym nie miała to i tak mogę nie wyakazywać w danym miesiącu wcale i
    dopiero w następnym Skarbowy sprawdza mi Vat z racji zwrotu i jakoś nie
    protestował.
    Wiola

  • 9. Data: 2003-04-10 07:32:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Ja zawsze mam do 25 SAD przekroczenia więc wykazuje sprzedaż od razu
    w 0 %

    OK, ale pisałaś, że nie uwzględniasz VAT:-)

  • 10. Data: 2003-04-10 08:31:28
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

> [...]
    > w trybie normalnym
    > Jak złożysz dodatkowo wniosek, to możesz się ubiegać o 25-dniowy

    1. ja mialem przypadek ze zwrotka wrocila do mnie po kilku miesiacach, bo UC
    dal dupy, a US wykorzystal to na swoja korzysc

    2. 25 dni to tylko teoria, przy wiekszych kwotach (jak dla mnie) US pojawia
    sie i znika u mnie w firmie z predkoscia swiatla :)), doszukujac sie podstaw
    do wstrzymania zwrotu VAT-u :)

    vladi

    ps. ale tak czy siak, nawet 25 dni od zlozenia deklaracji VAT-7 to duzo (jak
    dla mnie). tym bardziej ze bez odsetek zwracaja a ja musze posilkowac sie
    kredytami na zakup towarow.