    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT - eksport - rozliczenie...
    Date: Thu, 10 Apr 2003 08:04:50 +0200

    > fakturujesz odbiorce bez vat ja wystawiam fakturę w walucie bez
    > uwzględnienia vat .Jak otrzymuje Sad wyjazdu za granicę wykazuje w
    > deklaracji vat stawka 0 eksport.
    > Może nie dokładnie się wyraziłam ale pewnie mnie ktoś poprawi
    > Wiola

    Nie chciałbym poprawiać, a tylko podyskutować :-)
    Wg mnie jest to obrót opodatkowany, więc nie można
    wystawić faktury bez uwzględnienia VAT.
    Jakiś VAT musisz uwzględnić.
    Jeśli dasz 0% i masz kartę 3 to możesz
    poczekać 1 m-c z ujęciem w deklaracji,
    a potem jak przyjdzie zwrotka ujmiesz ten obrót
    juz bez żadnych poprawek. Jak nie masz zwrotki, to
    i tak trzeba korygować stawkę. (na 0% lub 22%)
    W Twoim sposobie nie dość, że "bez uwzględnienia VAT"
    jest nieco nieprawidłowo, to niezależnie czy masz zwrotkę czy nie
    musisz coś później korygować.

    CEZ