    From: "Szymon Gluch" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT - eksport - rozliczenie...
    Date: Wed, 9 Apr 2003 22:45:43 +0200

    Ok, ale wyjasnijcie mi jasno jedno. Nie jestem ekspertem w podatkach, a
    musze zrobic zalozenia.
    Czy ktos moglby mi naswietlic jak dziala rozliczenie?

    1) Rozumiem, ze firma ktora ponosi koszty z tytulu zakupow krajowych placi
    VAT. Sprzedaz krajowa objeta rowniez VAT wykazywana jest w rozliczeniu.
    Normalnie funkcjonujaca firma (czyt. przynoszaca zyski) zazwyczaj co miesiac
    doplaca roznice. Jesli jednak firma sama zaplacila wiecej VATu niz przyjela
    do swej kaski, to wtedy co? Kwota jest przenoszona do rozliczenia na
    nastepny miesiac? US zwraca roznice? Jak to dziala?

    2) Sytuacja z eksportem - czy VAT musze sobie sam odbierac, kiedy towar
    zostanie wyeksportowany, czy mozna fakturowac odbiorce zagranicznego bez
    VATu?

    Dzieki
    Szymon