  • 1. Data: 2004-02-23 12:59:43
    Temat: VAT od umów zleceń i umów o dzieło
    Od: "Balbina" <t...@w...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów,
    Zaczynam swoje istnienie w tej społeczności od dzisiaj, dlatego wybaczcie
    jeśli powtórzę temat, który bardzo mnie interesuje a być może tutaj już
    pojawił się wcześniej. Nie mogę znaleźć w necie żadnych konkretów na ten
    temat. Może ktoś z Was zna jakieś szczegóły albo podzieli się z nami i poda
    ciekawe linki.
    Pozdrówki

  • 2. Data: 2004-02-23 13:23:09
    Temat: Re: VAT od umów zleceń i umów o dzieło
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Balbina napisał:

> [...]
    > temat. Może ktoś z Was zna jakieś szczegóły albo podzieli się z nami i poda

    Trudno o ciekawe linki i konkrety od czegos co zyło troche w projekcie
    ustawy i aktualnie zostało z niego wykreslone.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-02-23 16:07:36
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Maddy wrote:

    > Trudno o ciekawe linki i konkrety od czegos co zyło troche w projekcie
    > ustawy i aktualnie zostało z niego wykreslone.
    >
    > Maddy

    Po drugie ciekawe, czy w Senacie nie wroci, a po pierwsze ciekawe
    PO CO oni to wymyslli... Chyba, zeby dostac mniej kasy do budzetu.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-02-23 18:12:40
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Po drugie ciekawe, czy w Senacie nie wroci, a po pierwsze ciekawe
    > PO CO oni to wymyslli... Chyba, zeby dostac mniej kasy do budzetu.

    IMO żeby dostać dużo więcej.
    Biorąc pod uwagę panujące u nas rozbójnicze obyczaje pewnie
    będzie tak - nowy VAT obejmie w skali kraju dziesiątki tysięcy
    osób, z których większość nie ma zielonego pojęcia o rozliczeniu
    tego, jakby nie patrzeć, najbardziej skomplikowanego podatku.
    Po upływie pewnego czasu (coby ładnie urosły odsetki ) pan
    minister da USom prikaz przeprowadzenia kontroli
    "ze szczególnym uwzględnieniem UoD i UoZ".
    Żniwo będzie wielkie.

    Pix

  • 5. Data: 2004-02-24 09:37:30
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    pix wrote:

> [...]
    > minister da USom prikaz przeprowadzenia kontroli
    > "ze szczególnym uwzględnieniem UoD i UoZ".

    Czy ja jestem nienormalny, czy tez inni nie potrafia liczyc...

    JAKBYM nie liczyl, objecie VAT- em umow o dzielo
    na rzecz "podatnikow VAT" powoduje zmniejszenie wplywow do budzetu.

    Objecie VAT-em umowna rzecz osob fizycznych bez liczenia
    skutkuje szara strefa..

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-02-24 11:19:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Feb 2004, bosz wrote:

    >+ pix wrote:
    [...]
    >+ > IMO żeby dostać dużo więcej.
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ Czy ja jestem nienormalny, czy tez inni nie potrafia liczyc...

    Nie uwzgledniasz "dochodów ubocznych".

    >+ JAKBYM nie liczyl, objecie VAT- em umow o dzielo
    >+ na rzecz "podatnikow VAT" powoduje zmniejszenie wplywow do budzetu.

    Nie powoduje.
    Dotąd:
    wykonawca zw: 0 zł VAT
    zamawiający VAT: 0 zł VAT z tytułu umowy,
    XX zł VAT z tytułu sprzedaży
    razem: XX zł do budżetu

    po oVATowaniu UZ/UoD:
    wykonawca zw: YY zł VAT
    zamawiający VAT: -YY zł VAT (odliczenie)
    XX zł VAT z tytułu sprzedaży
    razem: XX zł do budżetu

    Wystarczy że sprzedaż zamawiającego jest "zw" i już budżet jest
    "do przodu".

    Natomiast pix ma na myśli kwoty YY VAT + 30% + odsetki + kary
    związane z nieprawidłowym wypełnianiem dokumentów co musi
    się u częsci podatników zdarzyć :(

    >+ Objecie VAT-em umowna rzecz osob fizycznych bez liczenia
    >+ skutkuje szara strefa..

    Nie nadążam: co "bez liczenia" ?
    Co do "szarej strefy" się zgazam. Rząd ostatnio ma interes żeby
    wykazywać wysoką "szarą strefę", oddala to limit 60% deficytu...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-02-24 12:20:34
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    > [...]
    > [...]
    >
    > Nie uwzgledniasz "dochodów ubocznych".

    > Nie powoduje.
    > Dotąd:
    > wykonawca zw: 0 zł VAT
    > zamawiający VAT: 0 zł VAT z tytułu umowy,
    > XX zł VAT z tytułu sprzedaży
    > razem: XX zł do budżetu
    >
    > po oVATowaniu UZ/UoD:
    > wykonawca zw: YY zł VAT
    > zamawiający VAT: -YY zł VAT (odliczenie)
    > XX zł VAT z tytułu sprzedaży
    > razem: XX zł do budżetu

    No to popatrz jeszcze raz....:

    Teraz.

    Dostawca wykonawcy:
    naliczony A
    nalezny X

    do US K z przedzialu X- A do X

    (wg mnie prakrycznie X ale to na inna dyskusje)

    Wykonawca:

    Naliczony X
    Na lezny 0
    do US 0

    Zamawiajacy

    Naliczony 0
    Na lezny XX
    do US XX

    razem K + XX

    Po zmianie:
    Wykonawca ktory policzy sobie wszystko i dojdzie
    dojdzie do wniosku, ze rzekroczy magiczna kwote 3000
    zarejestruje DG ..

    Dostawca wykonawcy:
    naliczony A
    nalezny X

    do US K z przedzialu X- A do X

    (wg mnie TYM RAZEM prakrycznie X - A ale to na inna dyskusje)

    Wykonawca:

    Naliczony X
    Nalezny Y
    do US Y - X

    Zamawiajacy

    Naliczony Y
    Na lezny XX
    do US XX - Y

    razem XX

    i VAT naliczony wfakturach zakupuktory byl nie do odliczenia...
    "zniknie" z kasy US-a

    > Wystarczy że sprzedaż zamawiającego jest "zw" i już budżet jest
    > "do przodu".

    Niby jest, ale ... CO TAKIEGO pozostaine "zwolnione" ?
    (poza sprzedza rzeczy uzywanych to wlasciwie tylko nauczanie..
    i leczenie..).. czyli budzet sams obie wiecej VAT-u zaplaci

    > Natomiast pix ma na myśli kwoty YY VAT + 30% + odsetki + kary
    > związane z nieprawidłowym wypełnianiem dokumentów co musi
    > się u częsci podatników zdarzyć :(

    Daj spokoj... D:a takuch dochodow nie ma sensu ustawy wprowadzac..

    > Nie nadążam: co "bez liczenia" ?
    > Co do "szarej strefy" się zgazam. Rząd ostatnio ma interes żeby
    > wykazywać wysoką "szarą strefę", oddala to limit 60% deficytu...

    Bez lizenia z doswiadczenia wiadomo, ze osoba fizyczna dostaje zapytanie,
    czy chce "upust" za niemanie faktury....

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-02-24 22:40:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Feb 2004, bosz wrote:
    [...]
    >+ >>+ JAKBYM nie liczyl, objecie VAT- em umow o dzielo
    >+ >>+ na rzecz "podatnikow VAT" powoduje zmniejszenie wplywow do budzetu.
    >+ >
    >+ > Nie powoduje.
    [...]
    >+ No to popatrz jeszcze raz....:
    [...]
    >+ Po zmianie:
    >+ Wykonawca ktory policzy sobie wszystko
    [...]
    >+ i VAT naliczony wfakturach zakupuktory byl nie do odliczenia...
    >+ "zniknie" z kasy US-a

    Owszem, masz rację - pod warunkiem że owegu VATu naliczonego
    jest ZNACZNA CZĘŚĆ (no, w procentach :)) wartości umowy i da
    się odliczyć.
    Dużo znasz takich przypadków ? Że nie są to koszty delegacyjne
    (VATu z hotelu nie odliczysz, a za pociąg IC do W-wy jest kilka
    złotych owego VATu) ?
    Bo jeśli ktoś ma znaczący VAT naliczony to już dziś prowadzi
    DG, założenie iż ktoś założy DG tylko z powodu konieczności
    rozliczania VATu "tak i tak" uważam za "za słabe" :), porównuję
    *wyłącznie* przypadek umów osobistych nieowatowanych z owatowa-
    nymi.

    [...]
> [...]
    >+ > się u częsci podatników zdarzyć :(
    >+
    >+ Daj spokoj... D:a takuch dochodow nie ma sensu ustawy wprowadzac..

    Jak to ktoś pisał ? Że dziwnie mu jest jak czyta o "zasadzie
    racjonalności ustawodawcy" ? :) Nie twierdzę że Pix przedstawił
    to co ustawodawca CHCIAŁ osiagnąć. Ale miecz Damoklesa nad
    zleceniobiorcami chce powiesić... (wiem że Sejm na razie
    skomplikował sprawę :))

    [...]
    >+ Bez lizenia z doswiadczenia wiadomo, ze osoba fizyczna dostaje zapytanie,
    >+ czy chce "upust" za niemanie faktury....

    A, to tak. To w ramach rozwoju szarej strefy :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-02-25 14:20:39
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    [...]
> [...]
    > rozliczania VATu "tak i tak" uważam za "za słabe" :), porównuję
    > *wyłącznie* przypadek umów osobistych nieowatowanych z owatowa-

    Zauwaz, ze chodzi o tych ktory przekrocza OBROT 10 000 EURO

    Mysleze WTEDY jest o wiele sensowiejsze zalozeine DG

    Boguslaw

  • 10. Data: 2004-02-25 20:47:36
    Od: Ewa Wolska<e...@o...pl>

    Witam,
    jak myślicie, czy osoby fizyczne prowadzace DG + VAT wykonujące
    zlecenia niewchodzące w zakres prowadzonej DG będą opłacały VAT od
    tych zleceń ( z samych zleceń nie przekraczając progu 10 tys.euro)
    pozdrawiam, Ewa

    -> http://usenet.pomocprawna.info