  • 1. Data: 2004-02-23 12:46:27
    Temat: zle koszty uzyskania - prawa autorskie
    Od: Olaf Bar <b...@u...wsp.krakow.pl>

    Witam,
    Mam umowe o dzielo w kilku miejscach
    o przeprowadzenie zajec ( wyklady i cwiczenia)

    Zawsze przyslugiwalo mi z tego tytulu koszty uzyskanie przychodu 50%
    ( mielem tez kontrole US i sie nie czepiali)

    Mam problem z jednym platnikiem, ktory rozliczenia zlecil jakiejs firmie
    a ta przyslal mi pit8 z 20% kosztami ( nie zorientowalem sie w ciagu roku
    bo platnosci byly rozlozone na wiele rat)

    I teraz pytanie:
    Czy wolno samemu wypelnic PIT 36 nie patrzac na pit8b ?
    Jesli nie to jaka moze byc procedura odzyskania nadmiarowego
    podatku ?

    Pozdrawiam, Olaf

  • 2. Data: 2004-02-24 22:29:34
    Temat: Re: zle koszty uzyskania - prawa autorskie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Feb 2004, Olaf Bar wrote:

> [...]
    >+ Zawsze przyslugiwalo mi z tego tytulu koszty uzyskanie przychodu 50%
    >+ ( mielem tez kontrole US i sie nie czepiali)

    Doceniam. Powiem krótko: ja bym się bał mimo to.
    Oczywiście rozróżniam "przeprowadzenie zajęć" od "przygotowania
    zajęć" (osobno 'wyliczonego', wtedy bym się nie bał :))

    >+ Mam problem z jednym platnikiem, ktory rozliczenia zlecil jakiejs firmie
    >+ a ta przyslal mi pit8 z 20% kosztami ( nie zorientowalem sie w ciagu roku
    >+ bo platnosci byly rozlozone na wiele rat)

    Lepiej powiedz co napisałeś na rachunku - TY go wystawiłeś
    i TY podałeś koszty (oraz się podpisałeś). Jeśli rachunek się
    płatnikowi nie podobał (miał prawo) to powinien ci był
    rachunek odrzucić i wskazać co skorygować (miał prawo, bo
    odpowiada za złupienie cię z podatku na rzecz Skarbu własnym
    majątkiem i skórą).
    Jeśli rachunek PRZYJĄŁ i wg niego ZAPŁACIŁ, to IMHO powinieneś
    wystąpić (do płatnika) o korektę PITa.
    Jeśli ty na rachunku wykazałeś inne kwoty niż miałeś zamiar...
    to nie wiem :), może ktos ma koncept. Jakaś nota do rachunku
    "czy cóś podobnego" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)