  • 1. Data: 2007-07-24 19:36:41
    Temat: VAT - zaliczenie pocztowe? kurier tez?
    Od: Marcin Baran-Sokołowski <b...@p...onet.pl>

    witam

    jesli wysylam towa za zaliczeniem pocztowym (Poczta Polska) to VAT
    wiadomo z chwila otrzymania zaplaty

    a co z wyzyslkami przez firmy kurierskie?

    pozdrawiam
    marcin

  • 2. Data: 2007-07-24 19:54:25
    Temat: Re: VAT - zaliczenie pocztowe? kurier tez?
    Od: Marcin Baran-Sokołowski <b...@p...onet.pl>

    juz znalazlem,

    odpowiedz brzmi tak samo jak z poczta gdyby ktos szukal...

  • 3. Data: 2007-07-25 11:29:52
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 24 Jul 2007 21:36:41 +0200, Marcin Baran-Sokołowski napisał(a):

    > jesli wysylam towa za zaliczeniem pocztowym (Poczta Polska) to VAT
    > wiadomo z chwila otrzymania zaplaty

    Co VAT?

    Jeśli chodzi o moment powstania obowiązku podatkowego, to zależy czy
    zapłata przed czy po wysyłce. Jeśli "przed" to w momencie otrzymania
    zapłaty VAT ztutułu zaliczki, jeśli "po" to w momencie wydania towaru
    przewoźnikowi.

  • 4. Data: 2007-07-25 11:35:07
    Od: "Bea" <b...@g...pl>

    Jezeli wysylasz "za zaliczeniem... czy pobraniem" to nie ma przedpłaty!
    I obowiązek podatkowy powstaje w momencie otrzymania zapłaty, tak wysyłając
    przez poczte jak i kurierem.

  • 5. Data: 2007-07-25 11:42:14
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 25 Jul 2007 11:35:07 +0000, Bea napisał(a):

    > Jezeli wysylasz "za zaliczeniem... czy pobraniem" to nie ma przedpłaty!
    > I obowiązek podatkowy powstaje w momencie otrzymania zapłaty, tak wysyłając
    > przez poczte jak i kurierem.

    Coś chyba za krótko dziś spałem :)
    To co z tym VAT-em w momencie zapłaty? O co ci chodziło? Jeśli o moment
    powstanai obowiązku podatkowego, to mimo senności wiem, że jest nim moment
    wydania towaru przewoźnikowi.

  • 6. Data: 2007-07-26 12:58:56
    Od: "Bea" <b...@g...pl>

> [...]
    > powstanai obowiązku podatkowego, to mimo senności wiem, że jest nim moment

    Art. 13 ust. 6 ust. o VAT
    obowiązek podatkowy powstaje z chwila otrzymania zapłaty w przypadku dostawy
    wysyłkowej dokonywanej za zaliczeniem pocztowym.
    Fakture wystawiasz w momencie wysyłki ale płatnosć VAT jest "zawieszona" do
    momentu otrzymania zapłaty - realizacji transakcji.

    Tylko sama wlasnie sie zaczelam zastanwiac czy "zaliczenie pocztowe" to też
    kurier. Co znaczy dla ustawodawcy "zaliczenie pocztowe" :)?

    Wiem tylko ze nie trzeba miec kasy fiskalnej jesli wysyla sie przez kuriera
    czy przez poczte - a zaplata wchodzi na konto (bo tam wymienili kuriera
    osobno).

    Pozdrawiam!

    Bea

  • 7. Data: 2007-07-26 22:01:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jul 2007, Bea wrote:

    > Tylko sama wlasnie sie zaczelam zastanwiac czy "zaliczenie pocztowe" to też
    > kurier. Co znaczy dla ustawodawcy "zaliczenie pocztowe" :)?

    Mi się *wydaje*, że jak na razie u nas kurier jest traktowany inaczej
    niż poczta - z okazji istnienia odrębnej regulacji ustawowej dla poczty.
    AFAIK były tu i ówdzie komentarze, że na zachodzie Europy przepisy
    zrównują pocztę i kuriera, ale wytłumacz to polskim parlamentarzystom...

    pzdr, Gotfryd