  • 11. Data: 2005-01-19 13:26:15
    Temat: Re: VAt i amortyzacja
    Od: Paweł Furman <szept1!!bezspamerstwa!!@poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Jak doszedłeś do 5400 ?

    komp 5000 + 400 drukarka.

    > Deklarujesz czy chcesz...

    > Przeczytać te 3000 postów :] (jest szeroko dyskutowany limit
    > - w przepisach)

    uhum :/ A tak na szybko, bo normalnie to księgowa zrobi tylko tak dla
    mojej wiadomości podstawy ;)

    Paweł

    --
    "Nic na świecie nie jest tak sprawiedliwie rozdzielone jak rozum:
    każdy uważa, że ma go dosyć."- Jakub Tati

  • 12. Data: 2005-01-19 13:28:56
    Od: Paweł Furman <szept1!!bezspamerstwa!!@poczta.onet.pl>

    agif napisał(a):
> [...]
    >
    > Teraz Pana jako rozprowadzajacego marża np. 20 % 20,-
    > Vat dodany /od marży / 22 % 4,40
    >
    > Teraz Pana Fa wygląda nastepujaco cena netto = 100+20 = 120,-
    > Vat 22 % 26,40
    > Cena brutto 146,40
    >

    > W skrócie aby wyliczyć cenę brutto i nie zgubić VAT u dodanego to trzeba
    > to zrobić tak:
    >
    > cena brutto /zakupionego towaru / w tym przypadku 122,-
    > x (100 + % marzy / w tym przykladzie 20 /) 100+20 = 120% x 120 %
    > = cena brutto sprzedaży to jest 146,40 złotych
    >
    > na cenę brutto składają się elementy 100+20+22+4,40

    Dzięki, postaram się nie zginąć. Jeśli tylko zdecyduję się wejść w
    dżunglę ;)
    Paweł

  • 13. Data: 2005-01-21 00:46:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Jan 2005, Paweł Furman wrote:
    [...]
    > + uhum :/ A tak na szybko, bo normalnie to księgowa zrobi tylko tak dla mojej
    > + wiadomości podstawy ;)

    Wrr....
    Brak podstaw do amortyzacji *całej* kwoty *w rok*.
    AFAIK to jest max. 2*30% (czyli 60%) rocznie.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)