  • 1. Data: 2004-03-24 09:18:26
    Temat: Vat za Internet - Aktualna Stawka
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    WItam !

    Prowadze firmę zakładająca stałe łacza internetowe. Szukam odpowiedzi na
    następujące pytanie : Jaką stawke podatku Vat powinienem doliczać do opłaty
    za abonamnet internetowy ?? ( chodzi mi o terażniejszą sytuacje - nie to co
    sie bedzie działo po maju ) Aktualnie Faktury które otrzymuje z
    telekomunikacji za dostęp do Internetu są opodatkowane stawka 7% ale ...
    podobno faktury które moja firma wystawia swoim abonentom powinny być
    opodatkowane stawką 22% ( trochę to dziwne ale taka odpowiedż otrzymałem od
    lokalnego urzędu skarbowego ) Z góry dziękuje za pomoc i wyjąsnienie
    sytuacji czy moje wątpliwośći sa słuszne czy też US ma racje.

    Pozdrawiam Paweł

  • 2. Data: 2004-04-03 07:18:27
    Temat: Re: Vat za Internet - Aktualna Stawka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Mar 2004, pawel wrote:

> [...]
    >+ opodatkowane stawką 22% ( trochę to dziwne ale taka odpowiedż otrzymałem od

    Piszesz że "zakładasz łącza" po czym odwołujesz się do zupełnie innej
    działalności (dostarczania inetu po już założonych łączach :)).
    Rozumiem że za "założenie" pobierasz oddzielną opłatę a za "korzystanie"
    też, tak ? I że w zakresie "udostępniania" jest *tylko* udostępnianie
    internetu jako takiego (bo np. udostępnianie serwera to AFAIK 22% VAT) ?

    >+ czy moje wątpliwośći sa słuszne

    Przy założeniach j.w. IMHO tak. Powinno być 7%

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał; wybywający z grupy na trochę)