  • 11. Data: 2011-07-23 20:35:33
    Temat: Re: WNT a KPiR i rejestr VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Jul 2011, cef wrote:

    > Czepiasz się.

    Ano czepiam.

    > Do celów rozliczenia podatku jest.

    Podatnikiem. Nie sprzedawcą.

    > A par 23 rozporządzenia?

    Hm... znaczy 24? (a przynajmniej tak mi wychodzi z gofina,
    23 to egzekucja).
    Co racja to racja, mea culpa.
    Podtrzymuję tezę że nie jest sprzedawcą!

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2011-07-23 21:55:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Hm... znaczy 24? (a przynajmniej tak mi wychodzi z gofina,
    > 23 to egzekucja).

    U mnie 23 - podatki.pl

    > Podtrzymuję tezę że nie jest sprzedawcą!

    Ależ proszę.
    Niestety brak mi argumentów, a samą intuicją nie przekonam.
    Zrozumienie takiej interpretacji ułatwiło mi rozliczanie
    WNT przy przemieszczaniu własnych towarów w ramach tego samego
    przedsiębiorcy, ale rejestrowanego w dwóch krajach.
    Niby ten sam podmiot, ale na fakturze wewnętrznej występuje w dwóch
    osobach z różnymi NIPami (PL i DE) i wtedy to mniej "kłuje"w oczy, ale to
    ten sam podmiot
    przecież.

  • 13. Data: 2011-07-25 08:26:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Jul 2011, cef wrote:

    > U mnie 23 - podatki.pl

    Rzuciłbyś całym linkiem.
    Ustalmy - tu:
    http://www.podatki.biz/akty/280311a.htm?strona=1
    ...widzę tę samą treść co tu:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,1626,5
    1600,20110401,szczegolowe-zasady-wystawiania-faktur-
    dane-ktore-powinny.html

    23 to egzekucja, 24 - f-ry wewnętrzne.
    Nie używasz aby linku do którejś starszej wersji rozporządzenia?
    Zajrzałem i widzę że w wersji z 2008 rzeczywiście to par.23

    > Zrozumienie takiej interpretacji ułatwiło mi rozliczanie
    > WNT przy przemieszczaniu własnych towarów w ramach tego samego
    > przedsiębiorcy, ale rejestrowanego w dwóch krajach.

    Przyjąłem.

    > Niby ten sam podmiot

    ...ale różny podatnik. Zgadza się. Dlatego wymieniłem wersję
    z "podatnikiem" podanym jako strona transakcji (nie ma
    przeszkód aby wymienić siebie).

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2011-07-25 10:55:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    dane-ktore-powinny.html

    > 23 to egzekucja, 24 - f-ry wewnętrzne.
    > Nie używasz aby linku do którejś starszej wersji rozporządzenia?

    O, przepraszam - faktycznie wyszukiwarka mi podpowiadała kilka wersji
    - zapomniałem, że jest wersja 2011 i z rozpędu wybierałem tę starą.

    > ...ale różny podatnik. Zgadza się. Dlatego wymieniłem wersję
    > z "podatnikiem" podanym jako strona transakcji (nie ma
    > przeszkód aby wymienić siebie).

    To formalności, na które nikt nie zwróci uwagi,
    ale może by minister poprawił coś w Rozporządzeniu :-)

  • 15. Data: 2011-07-25 19:40:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Jul 2011, cef wrote:

    > To formalności, na które nikt nie zwróci uwagi,

    A tu się zgodziłem, z góry i z osobą która pisała jeszcze wcześniej :D

    > ale może by minister poprawił coś w Rozporządzeniu :-)

    No właśnie.
    Ale tak na oko, to kilkaset poprawek oczywistych bzdur powinni
    ministrowie poprawić na wczoraj - tylko na podstawie lektury
    newsów na .prawo i prawo.podatki.
    Choćby to wymaganie sprawdzenia miejsca zamieszkania przez
    pocztowca wydającego przesyłkę.

    pzdr, Gotfryd