    From: "crazy" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Warunki BHP i odpowiedzialnosc (troche OT)
    Date: Wed, 28 Nov 2007 10:50:37 +0100

    Witam

    Pomimo wszystko pisze na te grupe, poniewaz sa tutaj ludzie majacy szeroka
    wiedze.

    Problem jest taki:
    Pracuje w duzym pomieszczeniu z kilkoma innymi osobami. Niestety sa tacy,
    ktorzy wolna pracowac po ciemku (calkowity brak oswietlenia albo lampka)
    oraz czesto wietrza pomieszczenie. Wietrzenie wiaze sie z niska temperatura
    i przeciagami (z tego co wiem, powinno byc co najmniej 18 stopni C).

    Pomimo moich uwag caly czas postepuja tak samo (tak samo bylo w innych
    firmach, gdzie pracowalem).
    Pytanie jest takie: kto odpowiada za to, ze niektore osoby wylaczaja swiatlo
    w pomieszczeniu (oprocz nich samych)? Czy moj przelozony powinien byc
    zainteresowany, zeby moje warunki pracy byly zgodne z przepisami? Czy w
    przypadku kontroli moj przelozony albo szef firmy moga miec problemy z tego
    powodu, ze jej pracownicy nie stosuja sie do przepisow? Gdzie moge znalezc
    jakies podstawy prawne stwierdzajace wprost takak odpowiedzialnosc (np: w KP
    nie jest to jednoznacznie napisane)

    Desperado