  • 1. Data: 2004-10-15 13:30:42
    Temat: Wątpliwości z kasą
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    Skoro już się trochę naprodukowałem w innych wątkach, czas samemu jakiś
    zacząć.
    Otóż dziś przyjdzie mi wysupłać kasę na kasę (fiskalną). Łapię się na
    zapis z rozporządzenia, zgodnie z którym
    "Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, traci moc po upływie dwóch
    miesięcy licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w
    którym nastąpiło w ciągu roku podatkowego przekroczenie kwoty obrotów w
    wysokości 40 000 zł".
    I tu wątpliwość - przekroczenie w sierpniu, kiedy dokładnie muszę zacząć
    ewidencjonowanie? 31.10? 1.11? 2.11(1. to święto)? Czy może jeszcze
    inaczej, na podstawie typu "miesiąc obrachunkowy"?
    I pytanie techniczne - czy jest to dzień fiskalizacji kasy, czy dzień po?

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2004-10-15 13:39:59
    Temat: Re: Wątpliwości z kasą
    Od: Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:jareks-6FB101.15304215102004@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...
> [...]
    > inaczej, na podstawie typu "miesiąc obrachunkowy"?
    > I pytanie techniczne - czy jest to dzień fiskalizacji kasy, czy dzień po?

    Wazne zeby po 1.11 (wlacznie) kazdy obrot na rzez OFNPDG
    zarejestrowac juz na kasie. W zwiazku z tym najbezpieczniej
    zafiskalizowac 31.10.
    Liczy sie moment daty pierwszego raportu dobowego (wylaczajac
    zerowy w dniu fiskalizacji).

    Darek

  • 3. Data: 2004-10-16 07:31:37
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > ewidencjonowanie? 31.10? 1.11? 2.11(1. to święto)? Czy może jeszcze
    > inaczej, na podstawie typu "miesiąc obrachunkowy"?

    Miałem dokładnie tak samo, tyle że rok temu.
    Zafiskalizować musisz w starym miesiącu - czyli najlepiej 31.10 po
    zamknięciu dnia.
    Od tego momentu musisz już cały utrag z fizycznymi przepuszczać przez kasę.

    Oczywiście skarbówkę musisz powiadomić wcześniej.

  • 4. Data: 2004-10-18 11:16:03
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ckojuc$576$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl> wrote:

    > Wazne zeby po 1.11 (wlacznie) kazdy obrot na rzez OFNPDG
    > zarejestrowac juz na kasie.

    Czyli muszę nabijać od pierwszej minuty 2.11? Z czego ta data wynika?

    > W zwiazku z tym najbezpieczniej
    > zafiskalizowac 31.10.

    Będę bezpieczniejszy i zrobię to 28.10 :)

    > Liczy sie moment daty pierwszego raportu dobowego (wylaczajac
    > zerowy w dniu fiskalizacji).

    Dzięki. Przy okazji - są jakieś specjalne druki do powiadomień?

  • 5. Data: 2004-10-18 11:22:01
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ckvv1h$s4c$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "Cavallino" <k...@...pl> wrote:

    > Zafiskalizować musisz w starym miesiącu - czyli najlepiej 31.10 po
    > zamknięciu dnia.

    Widzę tu pewien problem :)

  • 6. Data: 2004-10-18 13:49:13
    Od: Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:jareks-CEE8EA.13160318102004@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...

    > Czyli muszę nabijać od pierwszej minuty 2.11? Z czego ta data wynika?

    Z zapisu RMF w sprawie kas.

    > Będę bezpieczniejszy i zrobię to 28.10 :)

    :)

    > Dzięki. Przy okazji - są jakieś specjalne druki do powiadomień?

    Pierwsze powiadomienie zlozone nie pozniej niz 27.10 - forma dowolna
    Drugie powiadomienie zlozone do 7 dni po fiskalizacji - druk dolaczony
    do kasy (ksiazki serwisowej - tak przynajmniej jest z kasami Optimus'a).

  • 7. Data: 2004-10-18 14:57:53
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <cl0hjm$j6h$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl> wrote:

> [...]
    Toć cytowałem. Z samego RMF to 1.11 już nie mam zwolnienia...

    > Pierwsze powiadomienie zlozone nie pozniej niz 27.10 - forma dowolna
    > Drugie powiadomienie zlozone do 7 dni po fiskalizacji - druk dolaczony
    > do kasy (ksiazki serwisowej - tak przynajmniej jest z kasami Optimus'a).

    A, to to. Coś tam po polskawemu jest ;)

  • 8. Data: 2004-10-18 15:08:42
    Od: Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

    > Toć cytowałem. Z samego RMF to 1.11 już nie mam zwolnienia...

    Czyli jak bedziesz sprzedawal 1.11 znicze to musisz miec nabite na kase.

    > A, to to. Coś tam po polskawemu jest ;)
    >
    > --

    ??

    Nie do konca rozumiem czy czepiasz sie czy pytasz.
    Ale moze inaczej.
    Pierwsze powiadomienie zlozone musi byc nie pozniej niz
    jeden dzien przed fiskalizacja (skoro chcesz 28.10. fiska-
    lizowac stad data 27.10.) w ktorym piszesz ile kas bedziesz
    mial, gdzie zainstalowane. Od tego zalezy ew. zwrot z VAT'u.

    Drugie (do 7 dni od fiskalizacji) to zawiadomienie podatnika o miejscu
    instalacji kasy (drugi warunek uzyskania zwrotu).

  • 9. Data: 2004-10-18 16:10:02
    Od: "news.tpi.pl" <n...@w...pl>

    "Dariusz Domagała" <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl> wrote in message

> [...]

    [ciach]

> [...]
    >
    > Drugie (do 7 dni od fiskalizacji) to zawiadomienie podatnika o miejscu
    > instalacji kasy (drugi warunek uzyskania zwrotu).

    Witam
    Mowimy o zwrocie 50% ceny netto kasy (lub kas), chyba ze o takowy nie
    wystepujemy.

    Po trzecie do US musi trafic zgloszenie z firmy serwisujacej kase (rowniez
    termin 7 dni od fisk.),
    inaczej gdy zabraknie jednego ze zgloszen , to nici z odpisu za kase.

    Pzdr.
    S.

  • 10. Data: 2004-10-18 16:11:13
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <cl0mcc$ia6$1@atlantis.news.tpi.pl>,

    > Czyli jak bedziesz sprzedawal 1.11 znicze to musisz miec nabite na kase.

    Aha. Teraz jasne.

    > Nie do konca rozumiem czy czepiasz sie czy pytasz.

    Czepiam. Jakiś byk mi się rzucił w oczy dziś rano w tym optimusowym
    kwicie, ale zabij, nie pamiętam i nie zacytuję :)