    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Mon, 15 Apr 2013 20:10:28 -0700 (PDT)
    Subject: Ważne pytania co do zamówień na firmy
    From: Andrzej Jęziorski <a...@g...com>

    Witam,

    jako, ze mam brak wiedzy calkowicie o wszystkim co podatkowe prosilbym o
    wyrozumialosc oraz o zapoznanie z informacjami dot. wszystkich pytan. Na razie tylko
    pytam.

    1. Mam hurtownie jaka sprzedaje tylko firmom.
    2. Chce z niej wziac produkt, jaki bede bral na bazie miesiecznej - na wlasny uzytek
    (jedzenie organiczne).

    a) firma sprzedaje bez VATU czy z VAT
    jesli tego nie bede sprzedawal to biore z VAT czy bez VAT; czy moze jest to bez
    znaczenia?
    (czy moge kupywac bez VAT nawet jesli tego nie sprzedaje, jak to wyglada bo brak
    wiedzy kompletnej ani pojecia gdzie to znalexc)

    b) czy moge sie dogadac z kims i zeby to on wzial na siebie, jesli ja firmy jeszcze
    nie posiadam (np. dajac mu cos za to, za mozliwosc wykorzystania jego danych)

    Jeszcze jedno: co jesli poda jej sie dane firmy jaka zostala c) zawieszona, d)
    wyrejestrowana, tak z ciekawosci. Jakie sa konsekwencje prawne oraz co sie wiaze? VAT
    zostalby uiszczony (jesli to wazne do punktu A).

    Chce po prostu wziac towar, ktory jest 25% tanszy niz w sklepach - jedynie na wlasny
    uzytek (jesli to wazne).

    Planuje zalozyc firme w niedalekiej przyszlosci, jednak nie mam jeszcze wszystkich
    odpowiedzi oraz materialow wymaganych, stad okres ten moze sie przedluzyc nim dojdzie
    do ich zebrania. Tylko pytam i mam do tego legalne prawo.

    Dziekuje za odpowiedzi.