  • 1. Data: 2002-02-05 20:10:32
    Temat: Witam- podatek dochodowy i DG
    Od: Mike <m...@k...wox.org-nospam>

    Dzisiaj w US dowiedziałem się, że mogę prowadzić działalność
    gospodarczą, będąc opodatkowanym (bodajże) na zasadach ogólnych, tj
    podatek dochodowy , ale przy dochodzie nie przekraczającym 2715zł/mc nie
    muszę płacić podatku. Czy to prawda czy może rano nie domyłem uszu?
    Jeżeli to nieprawda, to czy mógłbym prosić o podanie stawek np. ryczałtu
    lub karty podatkowej dla DG w obrębie informatyki?

    Dziękuję bardzo za pomoc w błahej sprawie :-)

    --
    Mike
    -> Jeżeli piszesz do mnie list, usuń -nospam z adresu

  • 2. Data: 2002-02-05 22:26:01
    Temat: Re: Witam- podatek dochodowy i DG
    Od: Graszka <g...@w...pl>

    Mike wrote:

    > Dzisiaj w US dowiedzia?em si?, ?e mog? prowadziae dzia?alno?ae
    > gospodarcz?, b?d?c opodatkowanym (bodaj?e) na zasadach ogólnych, tj
    > podatek dochodowy , ale przy dochodzie nie przekraczaj?cym 2715z?/mc nie
    > musz? p?aciae podatku. Czy to prawda czy mo?e rano nie domy?em uszu?
    > Je?eli to nieprawda, to czy móg?bym prosiae o podanie stawek np. rycza?tu
    > lub karty podatkowej dla DG w obr?bie informatyki?
    >
    > Dzi?kuj? bardzo za pomoc w b?ahej sprawie :-)

    Informatyka chyba nie "lapie" sie na karte czy ryczalt. Akurat to tez
    mamy w dzialalnosci.
    -------------
    Graszka

  • 3. Data: 2002-02-05 22:48:42
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Feb 2002, Mike wrote:

> [...]
    >+ podatek dochodowy , ale przy dochodzie nie przekraczającym 2715zł/mc nie
    >+ muszę płacić podatku. Czy to prawda czy może rano nie domyłem uszu?

    Nie domyłeś ;)
    - nie "podatku" a "zaliczki na podatek"
    - nie "/mc" a "w sumie".

    >+ Jeżeli to nieprawda, to czy mógłbym prosić o podanie stawek np. ryczałtu
    >+ lub karty podatkowej dla DG w obrębie informatyki?

    Jest mały problem.
    Otóż nie wszystkie rodzaje działalnosci da się prowadzić
    w ryczłcie (jaki on by nie był: ryczałt przychodowy, karta)
    AFAIK z "informatycznych" tylko "konserwacja" pasuje :(

    >+ Dziękuję bardzo za pomoc w błahej sprawie :-)

    ...chyba ci zepsułem humor :]

    Pozdrowienia, Gotfryd
    PS: weźmij groups.google.com -> zaawansoweane szukanie, zaaplikuj
    grupę i słowa kluczowe. A na www.hoga.pl lub/albo www.infor.pl
    znajdziesz oprócz ustawu o pod.doch.od os.fiz. jeszcze ustawę
    o podatkach ryczałtowych. A do niej załącznik "co wolno a czego
    nie" na ryczałtach.

  • 4. Data: 2002-02-06 06:17:30
    Od: Mike <m...@k...wox.org-nospam>

    Our dear newsgroup friend Graszka wrote:

    > Informatyka chyba nie "lapie" sie na karte czy ryczalt.
    Też coś takiego mi się obiło o uszy... Dzięki za info.

  • 5. Data: 2002-02-06 06:20:16
    Od: Mike <m...@k...wox.org-nospam>

    Our dear newsgroup friend Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    > Nie domyłeś ;)
    > - nie "podatku" a "zaliczki na podatek"
    Czyli to, co płaci się za miesiąc co tak naprawdę zaliczka, bo podatek
    jest za cały rok, tak? :-)

    > - nie "/mc" a "w sumie".
    Też wydawało się to zbyt piękne... :-( Czyli na miesiąc ile mogę mieć
    nieopodatkowanego dochodu? Po prostu 2715/12?

    > Jest mały problem.
    > Otóż nie wszystkie rodzaje działalnosci da się prowadzić
    > w ryczłcie (jaki on by nie był: ryczałt przychodowy, karta)
    > AFAIK z "informatycznych" tylko "konserwacja" pasuje :(
    Trudno...

    > ...chyba ci zepsułem humor :]
    Nie tak bardzo, spokojnie. Wszystko jest dla ludzi, z takiego założenia
    wychodzę... Choć jak zacznę się bawić w kpir to może zniknie ten
    kryptooptyzizm ;-))))

    > o podatkach ryczałtowych. A do niej załącznik "co wolno a czego
    > nie" na ryczałtach.
    OK, dzięki. Sprawdzę. Na razie czytałem tylko "Otwieram Firmę" na
    onecie.

  • 6. Data: 2002-02-06 08:49:31
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    Użytkownik "Mike" <m...@k...wox.org-nospam> napisał w wiadomości

    > Też wydawało się to zbyt piękne... :-( Czyli na miesiąc ile mogę mieć
    > nieopodatkowanego dochodu? Po prostu 2715/12?

    Pierwsza deklaracje (i podatek) skladasz (placisz) w miesiacu, w ktorym
    przekroczyles te magiczna kwote

    pzdr,

    M.

  • 7. Data: 2002-02-06 14:18:09
    Od: Mike <m...@k...wox.org-nospam>

    Our dear newsgroup friend Maciej Bebenek wrote:

    > Pierwsza deklaracje (i podatek) skladasz (placisz) w miesiacu, w ktorym
    > przekroczyles te magiczna kwote
    To już wiem. Ale potwierdź- chodzi o dochód większy niż 2715/12 czyli
    226.25, czy tak? A propos- odwiedziłem dzis Urząd Miasta...
    Pani, w przerwie między robieniem herbatki a patrzeniem przez okno,
    raczyła przepisywać mój wniosek do komputera z szybkością
    2słowa/minutę... I NIE PRZESADZAM. Siedziałem w "boksie" ponad 15
    minut... :-))) A ja tak bardzo chciałbym chwalić polskie instytucje
    państwowe... Na szczęście w moim US obsługa wydaje się lepsza...
    Zobaczymy, jak przyjdzie co do czego.