  • 11. Data: 2014-09-16 10:14:38
    Temat: Re: Właśnie tak bym się zwolnił z kasy fiskalnej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Sep 2014, pueblo wrote:

    > Witaj Piotrek, 16 wrz 2014 w news:5417db1d$0$2244$65785112

    > Zwróć uwagę, że w wyroku jest informacja:
    > "...Do zgłoszenia skarżąca dołączyła umowę darowizny i dowód wpłaty przez
    > _nią samą_ na jej rachunek bankowy w Banku..."

    A czego wymaga ustawa? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2014-09-16 14:21:30
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2014-09-16 09:07, pueblo pisze:
    > Witaj Piotrek, 16 wrz 2014 w news:5417db1d$0$2244$65785112

    > Zwróć uwagę, że w wyroku jest informacja:
    > "...Do zgłoszenia skarżąca dołączyła umowę darowizny i dowód wpłaty przez
    > _nią samą_ na jej rachunek bankowy w Banku..."
    >
    > Ja proponuje wpłatę, ale jako nadawcę wpisanie danych klienta, a nie
    > usługodawcy - czyli defacto wykonanie przelewu za klienta, któremu się
    > nie chce, nie może, woli postać w innej kolejce... Przecież na poczcie
    > nie trzeba się legitymować przy wpłacie gotówki na jakiekolwiek konto -
    > tylko wypełnić przekaz, nieprawdaż?

    No to może wypełnić przekaz przy kliencie, który później wpłacić samemu
    na poczcie. Samemu bo małe zaufanie do klienta.

  • 13. Data: 2014-09-16 15:14:32
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-09-16 o 14:21, t-1 pisze:

    > No to może wypełnić przekaz przy kliencie, który później wpłacić samemu
    > na poczcie. Samemu bo małe zaufanie do klienta.

    Najprostsza kasa to max 1tys brutto. Az tak kombinować???

    --
    Pete

  • 14. Data: 2014-09-16 16:00:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pete,

    [...]

    > Najprostsza kasa to max 1tys brutto. Az tak kombinować???

    I raporty. I kombinacje z dołączaniem paragonów do faktur.

    Poza tym - zbywa Ci ten jeden tysiąc? Podziel się z biednymi.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2014-09-16 16:03:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Liwiusz,

    Tuesday, September 16, 2014, 6:59:00 AM, you wrote:

    > Błąd jest taki, że klient płaci gotówką, więc ze zwolnienia nici.

    Nie przyjmuję klientów płacących gotówką. Poza tym - chyba do
    określonej liczby transakcji gotówkowych też jest zwolnienie z kasy
    fiskalnej o ile sprzedaż jest udokumentowana fakturą. Albo mam
    sklerozę...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2014-09-16 16:19:38
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Pete, 16 wrz 2014 w news:lv9d3j$rof$1@node2.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > Najprostsza kasa to max 1tys brutto. Az tak kombinowac???

    Powiem Ci, że tak! Bo nóż mi się w kieszeni otwiera jak widzę jak
    funkcjonuje nasz aparat państwo-biurokratyczny i jak traktowani są mali
    przedsiębiorcy i obywatele ogólnie.
    Bo nie chcę słyszeć od znajomej, o której DG chodzi, że ma jakieś z
    problemy ze swoją nową, wspaniałą kasą fiskalną - że serwis, że
    homologacja, że nie może to albo tamto (nie wiem nic na ten temat, bo nie
    prowadzę żadnej działalności, a jak mi przychodzi taka myśl do głowy, to
    się od razu w nią pukam) - wystarczą mi historie z "czynnym żalem" i inne
    śmiertelnie ważne sprawy dla US, czy ZUS.
    Dziewczyna ten swój "biznes" ciągnie raz lepiej raz gorzej - i tak
    zamiast skoncentrować się na pracy, to połowę czasu spędza wśród różnych
    biurw próbując nie zespsuć humoru wielce ważnemu urzędasowi, który i tak
    gówno jej pomaga - więc po co jej jeszcze jedne potencjalny problem,
    zwłaszcza że takich rachunków wystawi ze 20 w roku. Poza tym rozlicza się
    uczciwie z US i bez tej kasy - aż się jej dziwię.
    Poza tym, co to ma być za cena za takie śmieszne urządzonko? - przecież
    za taką kwotę to już pewnie jakiegoś lapka dostanę.

    ps. Przepraszam być może obcnych tu przedstawicieli klasy urzędniczej -
    większość to normalni ludzie, którzy niestety w godzinach pracy muszą
    używać "biurwomózgu".
    Za wyjątkiem naturalnych urodzonych sukinsynów oczywiście...

  • 17. Data: 2014-09-16 16:30:50
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj RoMan Mandziejewicz, 16 wrz 2014 w
    news:269183461.20140916160324@pik-net.pl.invalid napisałeś/aś:

> [...]
    > określonej liczby transakcji gotówkowych też jest zwolnienie z kasy
    > fiskalnej o ile sprzedaż jest udokumentowana fakturą. Albo mam

    Nie masz sklerozy, jednak ta kwalifikacja zwolnienia zniknęła z
    najnowszego rozporządzenia - zacznie obowiązywać od 2015 Chyba chodzi
    ci o to:

    Świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących
    działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, o ile łącznie są
    spełnione następujące warunki: 1) każde świadczenie usługi dokonane
    przez podatnika jest dokumentowane fakturą, w której są zawarte dane
    identyfikujące odbiorcę; 2) liczba świadczonych usług, o których mowa
    w pkt 1, w poprzednim roku podatkowym nie przekroczyła 50, przy czym
    liczba odbiorców tych usług w tym okresie była mniejsza niż 20

    Właśnie na tej podstawie znajoma uznawała do tej pory swoje zwolnienie
    z kasy fiskalnej. Tak przy okazji - odnosząc się do pkt. 1 powyżej -
    można skorzystać z powyższego zapisu do zwolnienia z kasy będąc
    zwolnionym z VAT? Chodzi mi o słowo faktura - bo jakoś nie mogę pojąć,
    jak w takim przypadku(zwolnienia z VAT) można wystawić FAKTURĘ, no
    właśnie - VAT.

  • 18. Data: 2014-09-16 16:44:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-16 08:15, pueblo pisze:
    > Witaj Liwiusz, 16 wrz 2014 w news:lv8g2m$thb$1@node2.news.atman.pl

    > Nie, wtedy to klient płaci przelewem pocztowym nic o tym nie wiedząc.
    > Warunki formalne są spełnione, wszyscy zadowoleni, wszystko w papierach
    > się zgadza, tylko odpadają przyjemności związane z posiadaniem kasy
    > fiskalnej.

    Powodzenia jak przyjdzie do ciebie tajemniczy klient z US :)

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2014-09-16 16:55:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-09-16 o 16:19, pueblo pisze:
> [...]
    >
    > Powiem Ci, że tak! Bo nóż mi się w kieszeni otwiera jak widzę jak
    > funkcjonuje nasz aparat państwo-biurokratyczny i jak traktowani są mali

    Ale to przecież społeczeństwo żądało kas fiskalnych dla
    lekarzy/prawników/księży itepe.

    Więc albo wszyscy albo nikt ;)

    Ale jeśli ktoś chce ryzykować grzywną wielokrotnie wyższą od ceny kasy,
    to jego wybór.
    Bo sposób podany powyżej to nie tylko o KKS się opiera ale również o KK.

    --
    Pete

  • 20. Data: 2014-09-16 16:58:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello pueblo,

    > Nie masz sklerozy, jednak ta kwalifikacja zwolnienia zniknęła z
    > najnowszego rozporządzenia - zacznie obowiązywać od 2015 Chyba chodzi
    > ci o to:

    Z tego, co widzę - nie zniknęła...

    [...]

    --