  • 21. Data: 2014-09-16 17:20:51
    Temat: Re: Właśnie tak bym się zwolnił z kasy fiskalnej
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj RoMan Mandziejewicz, 16 wrz 2014 w news:777347391.20140916165802
    @pik-net.pl.invalid napisałeś/aś:

    > Z tego, co widzę - nie zniknęła...

    A jeśli mówisz o tym dokumencie:

    1382

    to jest rozporządzenie obowiązujące do końca tego roku

    Znalazłem projekt rozporządzenia z 22.07.2014 w którym już nie ma tego
    punktu:
    http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//502/233391/233393
    /233394/dokument12137
    1.pdf

  • 22. Data: 2014-09-16 22:36:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Sep 2014, pueblo wrote:

    > Tak przy okazji - odnosząc się do pkt. 1 powyżej -
    > można skorzystać z powyższego zapisu do zwolnienia z kasy będąc
    > zwolnionym z VAT? Chodzi mi o słowo faktura - bo jakoś nie mogę pojąć,
    > jak w takim przypadku(zwolnienia z VAT) można wystawić FAKTURĘ, no
    > właśnie - VAT.

    Rejestrując się jako podatnik VAT zwolniony.

    Tak po prostu - od paru lat cecha "zarejestrowany" jest odrębna
    od "czynny". Nie do końca, bo "czynny" ma obowiązek być "zarejestrowany",
    ale w drugą stronę jest swobodny wybór.
    Można się zarejestrować jako zwolniony i wystawiać f-ry VAT :D
    BTW: o ile kojarzę, w ktorymś rozporządzeniu była lista pozycji
    "taktowanych jak faktura", były tam m.in. bilety >50km i były
    równiez "rachunki" tylko skojarzyć które to było nie umiem :(

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2014-09-18 00:50:14
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-09-16 o 16:55, Pete pisze:
    > Ale to przecież społeczeństwo żądało kas fiskalnych dla
    > lekarzy/prawników/księży itepe.
    Zaraz, zaraz. Żądało dla w/w po wprowadzeniu kas dla wszystkich innych :->

    > Więc albo wszyscy albo nikt ;)
    To ja wybieram opcję 2 :->

    Maciek

  • 24. Data: 2014-09-18 09:45:45
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-09-18 o 00:50, Maciek pisze:
    > Zaraz, zaraz. Żądało dla w/w po wprowadzeniu kas dla wszystkich innych :->

    wszyscy inni już mają.

    > To ja wybieram opcję 2 :->

    Ale to już demokracja wybrała.

    --
    Pete

  • 25. Data: 2014-09-18 09:54:33
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-09-18 o 09:45, Pete pisze:
    > wszyscy inni już mają.
    No właśnie o tym piszę. Nie przypominam sobie, żeby ktoś specjalnie
    "głosował" za wprowadzaniem kas. Dopiero gdy okazało się, że kasy są dla
    plebsu, zaś pewne grupy, całkiem przypadkowo przyzwoicie zarabiające (w
    tym w szarej strefie) są z tego obowiązku zwolnione, zaczął się szum :-)

    > Ale to już demokracja wybrała.
    :-D

    Maciek

  • 26. Data: 2014-09-20 14:02:26
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-09-16 08:33, Piotrek pisze:

    > Misterny plan się posypie w momencie jeśli któryś z klientów zezna, że
    > zapłacił brzęczącą monetą a anie przekazem pocztowym. ZTCP są wtedy
    > sankcje za "niemanie" kasy i niespełnienie warunków zwolnienia.

    może trzeba na to popatrzeć z drugiej strony - czy do prowadzenia
    placówki przyjmującej wpłaty wymagana jest kasa fiskalna? bo nie kojarzę
    żebym otrzymał paragon na poczcie, przy wydziale komunikacji czy też w
    niezależnym punkcie przy urzędzie skarbowym :)
    może po prostu każdy kto nie chce kasy otworzy punkt opłat :)

    Łukasz

  • 27. Data: 2014-09-20 21:48:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Sep 2014, dddddddd wrote:

    > może trzeba na to popatrzeć z drugiej strony - czy do prowadzenia placówki
    > przyjmującej wpłaty wymagana jest kasa fiskalna?

    Zapomniałeś o szczególe: ZA CO te wpłaty?

    > bo nie kojarzę żebym otrzymał paragon na poczcie,

    Mają zwolnienie AFAIR.

    > przy wydziale komunikacji czy też w niezależnym
    > punkcie przy urzędzie skarbowym :)

    Nie podlegają pod VAT.

    > może po prostu każdy kto nie chce kasy otworzy punkt opłat :)

    Hm... koncept niezły, ale IMVHO powinien (ten punkt) być prowadzony
    przez "osobę trzecią" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2014-09-21 09:07:46
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    > Hm... koncept niezły, ale IMVHO powinien (ten punkt) być prowadzony
    > przez "osobę trzecią" :D

    czyli coś jak z pracą w święta - twój pracownik w święta pracować nie
    może, ale zatrudniony przez inną firmę może być oddelegowany do pracy w
    twoim sklepie ;)

    Jedna firma-pośrednik (i tu znaleźliśmy właśnie niszę na rynku :),
    zatrudnia prowadzących DG do przyjmowania opłat za ich usługi ;)

    Łukasz

  • 29. Data: 2014-09-22 08:38:53
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "pueblo" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dostaje rachunek za usługę i płaci tylko gotówką do ręki, załatwiłbym
    > to po prostu idąc z tą gotówką na pocztę i wpłacając na swoje konto
    > firmowe z odpowiednim tytułem nadania oraz danymi klienta jako nadawcy.
    > No i wszystkie transakcje są udokumentowane, jak sobie państwo życzy -
    > kasy fiskalnej nie trzeba.
    > Jest tu gdzieś jakiś błąd? Oczywiście przy założeniu, że żaden inny
    > paragraf nie zmusza danego przedsiębiorcy do posiadania kasy.
    > Może być jakiś problem z wpłatą na poczcie? Załóżmy przy wpłacie paru

    inaczej
    trzeba podpisac umowe na punkt kasowy np z jakiegos inpostu czy czegos
    takiego
    klient daje gotowke- robisz z niej wplate i dajesz mu potwierdzenie do
    raczki
    i z glowy
    tylko prowizje jakas to bedzie genetowalo, ale wplata na poczcie tez

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 30. Data: 2014-09-24 10:17:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Sep 2014, dddddddd wrote:

    > Jedna firma-pośrednik (i tu znaleźliśmy właśnie niszę na rynku :), zatrudnia
    > prowadzących DG do przyjmowania opłat za ich usługi ;)

    Dobre :)

    pzdr, Gotfryd