  • 1. Data: 2005-03-12 18:52:45
    Temat: Wspólne rozliczanie a składki zdrowotne (PIT-36)
    Od: "Mat" <m...@g...pl>

    Może szukam dziury w całym ale wspólnie z żoną rozliczam sie po raz pierwszy
    w życiu i nie jestem pewien jednej rzeczy. I bardzo bym prosił by ktoś mi
    podpowiedział/potwierdził. Dzięki!

    Sytuacja jest następująca: ja pracuję na etacie, żona ma działalność
    gospodarczą (opodatkowaną "normalnie" - nie liniowo, żaden ryczałt itp -
    książka przychodów i rozchodów). Wypełniam więc PIT-36. Działalność firmy
    żony przyniosła w zeszłym roku stratę. W związku z tym czy mogę wpisać do ulg
    kwotę wydaną przez nią na ubezpieczenie zdrowotne i odliczać to od wspólnego
    podatku czy nie? Jednym słowem czy oba ubezpieczenia zdrowotne są odliczane
    od wspólnego podatku małżonków czy też jeśli małżonek nie miał dochodu to nie
    może odpisać sobie ubezpieczenia? Jak to jest? Rozum i formularz podpowiada
    ze to pierwsze, ale jako że nie mam pewności, czy ktoś móglby potwierdzić
    bądź zaprzeczyć?

    Dzięki wielkie za pomoc. M.

  • 2. Data: 2005-03-12 20:53:37
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    Użytkownik "Mat" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    podpowiada
    > ze to pierwsze, ale jako że nie mam pewności, czy ktoś móglby

    strata czy dochód nie stanowi podstawy do nie liczenia składki
    zdrowotnej -rozliczacie się wspólnie czy osobno -wykazuje się to w
    wyliczeniu -w efekcie ważny jest wynik końcowy

    --