  • 1. Data: 2005-03-12 19:49:04
    Temat: zasiłek chorobowy
    Od: "FHULIKOR" <l...@n...pl>

    witam wszystkich

    mam następujące pytanie i proszę o pomoc,a mianowicie:
    od początku marca moja siostra zatrudniła mnie jako pracownika w swojej
    firmie - nie mamy wspólnego gospodarstwa ani niczego z tych rzeczy - i
    wczoraj się okazało, że jestem w ciąży (hhhuuuuuuraaaaaa!) i tutaj pojawił
    się malutki problem - jestem chora na cukrzycę i zaczeły się już jakiś czas
    temu pewnie z ciążą związane wahania cukru i pewnie lekarz bedzie mnie
    chciał wysłać na chorobowe (nie mówię że tak będzie ale to bardzo
    prawdopodobna opcja).
    moje pytanie jest nastepujące:
    - czy będzie mi przysługiwał zasiłek chorobowy?
    - czy po rozwiązaniu mogę iść na zasiłek macierzyński a potem wychowawczy
    - jakie pieniążki mogę z "tego tytułu" otrzymać z ZUS?

    bardzo dziękuję za wszelkie rady i informacje
    Ewa

  • 2. Data: 2005-03-13 10:07:31
    Temat: Re: zasiłek chorobowy
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "FHULIKOR" <l...@n...pl> napisał w wiadomości news:

    > moje pytanie jest nastepujące:
    > - czy będzie mi przysługiwał zasiłek chorobowy?
    > - czy po rozwiązaniu mogę iść na zasiłek macierzyński a potem wychowawczy
    > - jakie pieniążki mogę z "tego tytułu" otrzymać z ZUS?

    Formalnie będzie Ci przysługiwał od kwietnia.
    Praktycznie ZUS wyda decyzję że umowa była fikcyjna i nie zobaczysz ani
    grosza.