  • 1. Data: 2003-08-14 19:46:23
    Temat: Współwłasność i ulga remontowa.
    Od: "Janusz M." <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam pytanie, jaka będzie mi przysługiwała max. wysokość odliczenia od
    podatku w przypadku ulgi remontowej jeśli jestem właścicielem lokalu
    mieszkalnego ( max. ulga = 4725zł ) i równocześnie współwłaścicielem (w 20%)
    budynku mieszkalnego ( max. ulga = 5670zł ). Wiem, że przy zbiegu obu
    odliczeń obowiązuje górny pułap czyli 5670 zł, ale właścicielem budynku
    jestem w 20% ( podział spadku ) i nie wiem czy procentowy udział we
    własności przekłada się w jakimś stopniu na wysokość ulgi remontowej.
    Będę wdzięczny za pomoc w znalezieniu odpowiedzi na to pytanie.

    Pozdrawiam
    Janusz

  • 2. Data: 2003-08-14 22:13:37
    Temat: Re: Współwłasność i ulga remontowa.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Aug 2003, Janusz M. wrote:
    [...]
    >+ odliczeń obowiązuje górny pułap czyli 5670 zł, ale właścicielem budynku
    >+ jestem w 20% ( podział spadku ) i nie wiem czy procentowy udział we
    >+ własności przekłada się w jakimś stopniu na wysokość ulgi remontowej.

    Weź "na rozum" (owszem, owszem, bardzo niestosowne przy podatkach,
    ale cóż :)): załóżmy że ktoś ma 1/12 bloku (jedno mieszkanie).
    A ktoś inny ma 1/24 bloku, ale dwukrotnie większego (takie samo
    mieszkanie) :)....
    IMHO - w ustawie jest "tytuł prawny", więc 1/720 udziału we
    współwłasności wystarczy (do całej ulgi). Niemniej...jakby kto
    był przeciw to z chęcią poczytam dlaczego :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    ("mała wspólnota" mieszkaniowa)

  • 3. Data: 2003-08-15 21:39:33
    Temat: Odp: Współwłasność i ulga remontowa.
    Od: "Janusz M." <m...@p...onet.pl>

    > IMHO - w ustawie jest "tytuł prawny", więc 1/720 udziału we
    > współwłasności wystarczy (do całej ulgi). Niemniej...jakby kto
    > był przeciw to z chęcią poczytam dlaczego :)
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd

    Czyli, jeśli np domek jednorodzinny ma trzech właścicieli (każdy ma tytuł
    prawny do budynku)
    to każdy z nich ma prawo do pełnej ulgi remontowej ?!

    W ustawie rzeczywiście pisze tylko o "tytule prawnym", ale jakoś nie chciało
    mi się wierzyć w taką wspaniałomyślność naszego fiskusa, stąd też mój
    poprzedni post.

    Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi.
    Pozdrawiam, Janusz.