eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiWybór biura rachunkowego › Wybór biura rachunkowego
  • X-Received: by 10.140.41.104 with SMTP id y95mr782216qgy.7.1426261876139; Fri, 13 Mar
    2015 08:51:16 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.140.41.104 with SMTP id y95mr782216qgy.7.1426261876139; Fri, 13 Mar
    2015 08:51:16 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin.stu.neva.r
    u!news.ripco.com!news.glorb.com!hl2no7981470igb.0!news-out.google.com!db6ni5031
    6igc.0!nntp.google.com!hl2no11449529igb.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo
    .googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 13 Mar 2015 08:51:16 -0700 (PDT)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=95.49.219.40;
    posting-account=J87bngoAAAAKNcO9dkfA3GaYDDW6q8fM
    NNTP-Posting-Host: 95.49.219.40
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <4...@g...com>
    Subject: Wybór biura rachunkowego
    From: j...@g...com
    Injection-Date: Fri, 13 Mar 2015 15:51:16 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:242460
    [ ukryj nagłówki ]

    1. Ogólna zasada jest taka, że kontrola skarbowa odbywa się zwykle tam gdzie
    przechowywane są dokumenty firmy. Jeżeli w biurze rachunkowym, to kontrola pewnie
    będzie w siedzibie biura (to byłoby dla mnie dogodne, bo nie chcę ściągać urzędników
    do mieszkania, w którym mam siedzibę firmy). Tylko pytanie, czy kontrola będzie w
    biurze, jeżeli biuro rachunkowe jest w innej miejscowości, oddalonej o wiele
    kilometrów od miasta w którym jest siedziba mojej firmy i Urzędu Skarbowego?

    2. Nie ukrywam, że zależy mi bardzo, żeby biuro rachunkowe w całej rozciągłości
    reprezentowało moją firmę przed urzędami (bo ja nie mam na to czasu i nerwów). Na co
    zwrócić uwagę jeszcze przed podpisaniem umowy z biurem, żeby się upewnić że tak na
    pewno będzie? Jakich domagać się od nich upoważnień, które powinienem złożyć w
    urzędach, żeby mogli mnie reprezentować (UPL-1 czy coś w tym stylu)? Czego powinienem
    jeszcze wymagać od biura w tej kwestii (np. żeby na wszystkich deklaracjach był numer
    telefonu księgowego, a nie mój)?

    3. Czy przejście z jednego biura rachunkowego do drugie to dużo zachodu?

    4. Wiem, że to pewnie jest kwestia konkretnej umowy z biurem, ale czy można wymagać
    od biura, żeby doradzało klientowi? Np. u mnie w biurze odpowiadają na pytania
    związane z kosztami, deklaracjami, itd. ale z przychodami już nie jest tak wesoło,
    np. kiedyś zapytałem ich jak rozliczyć się ze sprzedaży usług elektronicznych poza
    granicę kraju, to udzielili bardzo zdawkowej odpowiedzi i powiedzieli, że oni za
    przychody nie odpowiadają. A może to ja za dużo wymagam i powinienem o takie rzeczy
    pytać doradcy podatkowego, a nie mojego biura?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1