  • 1. Data: 2007-01-10 19:49:18
    Temat: Wynajem lokalu a podatek dochodowy
    Od: "Barcode" <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    Znajduję się w niejasnej sytuacji a mianowicie, mój znajomy (obcokrajowiec)
    dał mi upoważenienie notarialne do zarządzania jego nieruchomością,
    konkretnie chodzi o jej wynajem . Poprosił mnie abym wynajął tą nieruchomość
    a co się z tym wiąże bezpośrednio podpisał umowę z najemcą. Najemcą jest
    firma i wynajmuje lokal na cele mieszkaniowe (bez faktury). Kwota należąca
    do właściciela lokalu z tytułu najmu wpływa niestety na moje konto bankowe
    i tutaj powstaje moja zasadnicza wątpliwość. Co w takim przypadku ze
    zgłoszeniem umowy do US?, czy ja, nie będąc prawnym włascicielem lokalu
    zmuszony jestem odprowadzać podatek z tytułu wynajmu nieruchomości czy musi
    zrobić to mój znajomy. Obawiam się, że US pociągnie mnie do
    odpowiedzialności w razie nieodprowadzenia podatku.

    Prośba o opinie.

  • 2. Data: 2007-01-11 01:32:19
    Temat: Re: Wynajem lokalu a podatek dochodowy
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Barcode" <b...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > zrobić to mój znajomy. Obawiam się, że US pociągnie mnie do
    > odpowiedzialności w razie nieodprowadzenia podatku.

    Jeśli pełnomocnictwo nie upoważnia cie do zatrzymania korzyści z wymajmu, to
    pieniądze nie są twoje, ale twojego znajomego i to jego interes, żeby
    rozliczyć się z dochodu który w ten sposób osiągnął. Oczywiście mając
    pełnomocnictwo jak najbardziej możesz iść do US i taką umowę zgłosić i
    odprowadzać podatek. Ale to jest interes pana Honolulu, aby dopilnował tego
    czy ty to zrobiłeś.

    jesli chodzi o konto, to pieniądze na nim nie są twoje, z tym, że US może
    się przyczepić depozytu nieprawidłowego a ściślej mówiąc zechce 2% od tego
    dla siebie.
    Dlatego czym prędzej pan Honolulu powinien załozyć konto na siebie albo
    pieniądze przyjmujesz w gotówce.