  • 1. Data: 2006-10-15 19:12:44
    Temat: Wynajem mieszkania i meldunek lokatora. Jak?
    Od: "Hugo" <s...@s...pl>

    W temacie zawarłem właściwie pytanie.
    Chciałem wynająć mieszkanie i zameldować w nim lokatora.
    Jeżeli ktoś może mi poradzić od początku do końca jakie formalności muszę
    dokonać.
    Zaczynając od umowy najmu. Ile podatku do US? Czy jeszcze gdzieś to trzeba
    zgłosić?
    No i sam meldunek do kogo się zgłosić? Słyszałem że wymagane są jakieś pisma
    od spółdzielni.
    Z góry dziękuję.

    --

    ----->Hugo<-----

  • 2. Data: 2006-10-15 19:21:55
    Temat: Re: Wynajem mieszkania i meldunek lokatora. Jak?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 15-10-2006 o 21:12:44 Hugo <s...@s...pl> napisał(a):

    > W temacie zawar?em w?a?ciwie pytanie.
    > Chcia?em wynaj?ae mieszkanie i zameldowaae w nim lokatora.
    > Je?eli kto? mo?e mi poradziae od pocz?tku do ko?ca jakie formalno?ci musz?
    > dokonaae.
    > Zaczynaj?c od umowy najmu. Ile podatku do US? Czy jeszcze gdzie? to
    > trzeba
    > zg?osiae?
    > No i sam meldunek do kogo si? zg?osiae? S?ysza?em ?e wymagane s? jakie?
    > pisma
    > od spó?dzielni.
    > Z góry dzi?kuj?.

    Do US musisz zgłosić, możesz wybrać albo ryczałt 8,5% bodajże albo KPiR
    19%,
    poczytaj na necie i na grupie bo sporo jest na ten temat.
    Co do meldunku to idziesz z lokatorem i UM z aktem wlasnosci czy cos tam
    masz i go meldujesz.
    Spółdzielnie olewasz chyba że bardzo ich lubisz to możesz się przejść.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-10-16 13:43:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Oct 2006, Hugo wrote:

    > Chciałem wynająć mieszkanie i zameldować w nim lokatora.
    [...]
    > Słyszałem że wymagane są jakieś pisma od spółdzielni.

    Napisałbyś jaki jest status tego mieszkania.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-10-16 13:50:00
    Od: "Hugo" <s...@s...pl>

    > [...]
    >
    > Napisałbyś jaki jest status tego mieszkania.

    Jest to mieszkanie wlasnościowe.

    --

    ----->Hugo<-----

  • 5. Data: 2006-10-16 18:39:14
    Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 15-10-2006 o 21:12:44 Hugo <s...@s...pl> napisał(a):
    >
    > Co do meldunku to idziesz z lokatorem i UM z aktem wlasnosci czy cos tam
    > masz i go meldujesz.

    Lokator sam idzie z umową najmu do urzędu meldunkowego i sam się melduje.
    Umowa najmu mu wystarczy.
    Joanna
    http://www.jduszczynska.republika.pl/

  • 6. Data: 2006-10-16 18:46:03
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-10-2006 o 20:39:14 Joanna Duszczy?ska
    <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "t" <r...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Lokator sam idzie z umow? najmu do urz?du meldunkowego i sam si? melduje.
    > Umowa najmu mu wystarczy.

    Mi nie starczyła.

  • 7. Data: 2006-10-17 09:36:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Oct 2006, Joanna Duszczyńska wrote:

    > Lokator sam idzie z umową najmu do urzędu meldunkowego i sam się melduje.
    > Umowa najmu mu wystarczy.

    Tu jest zgryz.
    Po sławetnej akcji w której zameldowano w willi byłego ministra spraw
    wewnętrznych (bodaj, tego co mu administracja podlega) obcą osobę *oraz*
    orzeczeniu TK z którego wynikało iż meldunek nie ma nic do prawa do
    lokalu, urzędy wypracowały taką taktykę że albo najemca dostarcza im
    dobrowolnie :) zebrane dane świadczące o legalności najmu - i IMO wtedy
    umowa najmu może nie wystarczyć, albo każą zapodać papier że najemca nie
    dostarczy takich dowodów.
    Wtedy same prowadzą "czynności z urzędu" (no wolno im, a co, po to są)
    celem zweryfikowania czy meldujący się mieszka tam gdzie podaje.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2006-10-17 09:38:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Oct 2006, Hugo wrote:

    > Jest to mieszkanie wlasnościowe.

    Acha. Pytałem w kontekście czy wynajmujący ma prawo do wynajmu :)
    (i wtedy rzeczywiście sp-ni nic do tego).

    pzdr, Gotfryd