  • 91. Data: 2009-02-18 20:50:54
    Temat: Re: Wypłata z DG na prywatny
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    p47 wrote:

> [...]
    > rospatrujacy te sprawe sąd odrzucił w/w zarzuty nie dlatego, ze uznał je
    > za sprzeczne z przepisami i nieodpowiadające stanowi prawnemu, ale
    > dlatego, ze wykazałem, iz przelewy dotyczyły kwot juz "poza" bieżąca
    > działalnością tj. albo zysku, albo wycofania nadmiarowych środków
    > własnych wczesniej wpłaconych przeze mnie i aktualnie nie zwiazanymi z
    > dzialaniami firmy, poniekąd "bezrobotnych" na koncie.
    > Dyskusja stała się juz dawno jałowa, niechaj kazdy z niej wyciągnie
    > wnioski jakie uzna za słuszne, mnie nie zalezy na udawadnianiu swoich
    > racji, co miałem do powiedzenia powiedziałem,

    OK. Pozostańmy przy swoich zdaniach.

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 92. Data: 2009-02-18 20:55:52
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-18, p47 <p...@b...wp.pl> wrote:

    [...]

    > Skoro firma ma rachunek bankowy [...]

    Jak firma osoby fizycznej może coś mieć?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 93. Data: 2009-02-18 20:56:08
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    p47 wrote:
    > [...]
    > Dodam, ze stanowisko, jakie tu przedstawiłem , prezentował US (wprawdzie
    > przed prawie 10 latymi jako watek poboczny), [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Jeszcze jedna uwaga.

    Jeśli na podstawie stanu prawnego sprzed 10 (!) lat wnioskujesz coś na
    temat stanu obecnego to ja ... nie am więcej pytań.

    Pozdrawiam jeszcze raz.

    Piotrek

  • 94. Data: 2009-02-18 21:00:05
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-18, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    [...]

> [...]
    >
    > Jeśli na podstawie stanu prawnego sprzed 10 (!) lat wnioskujesz coś na
    > temat stanu obecnego to ja ... nie am więcej pytań.

    Przecież napisał, że prowadził KH. Na KH to trzeba każdą złotówkę
    rozliczać, a on pewnie tego nie robił, to i US się przyczepił.
    Bez konkretnych paragrafów i zarzutów jakie mu postawiono,
    to w sumie tylko powróżyć można o co się przyczepili.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 95. Data: 2009-02-18 21:04:29
    Temat: Re: Wyp3ata z DG na prywatny
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

> [...]
    >
    > No bo skoro odsetki na koncie osobistym zaliczasz do DG, to na pewno
    > jakimś dziwnym sposobem zaliczysz tam też darowizny. W końcu mam DG,
    > to jest to mój przychód. :>

    > No to trzymam. A jak ich nie potrzebuję, cyt. "w związku z wykonywaną
    > działalnością" to przelewam sobie na osobiste. A jak znowu będę
    > potrzebować je na "cele związanie z działalnością", to przelewam znowu
    > na konto z DG. Co ja duch święty jestem, żeby wiedzieć które i ile
    > pieniędzy będę potrzebował "na cele związane z działalnością"? :)
    > A zresztą sam pisałeś, że z osobistego można przelać na DG bez

    Masz racje, ale z jednym, za to waznym zastrzeżeniem,- to nie Ty decydujesz,
    czy te srodki ci sa "potrzebne" do prowadzenia DG, to jest stan faktyczny,
    obiektywny. Np. jesli dostałes dużą zaliczkę na zakup materiałów i ten zakup
    realizowac będziesz dopiero za pół roku to nie mozesz ich przelac na swoje
    konto uznając, ze przez 6 miesięcy "nie będa mi potrzebne" bo one
    niewatpliwie i obiektywnie zwiazane sa, wynikaja z prowadzonej DG i musza
    być na koncie firmowym. Mozesz z nich korzystać tez do opłacenia innych
    potrzeb, ale związanych z prowadzona DG. Wycowfac mozesz wpłacone wcześniej
    swoje środi akurat "bezrobotne", a takze wystepujacy zysk na dany moment
    wynikający z prowadzonej ksiegowości.

    > Kiedy mam zdecydować że dane pieniądze potrzebuję, czy też nie
    > potrzebuję ich w DG? Przy rozliczeniu rocznym? :D

    > USTAWODAWCA wyróżnia? Gdzie? Pokaż! Ustawodawca określa, że masz owo
    > konto mieć i że masz określić *które* konto (cyferki) chcesz związać
    > z prowadzoną DG. To że jest to konto nazwane "firmowe" wynika wyłacznie
    > z regulacji *banku* zwanych dla niepoznaki regulaminem konta.

    Piszę konto "firmowe" tylko dla oszczedności miejsca. Chodzi o konto
    związane z prowadzona działalnością. Po co w intencji ustawodawcy miałoby
    ono istnieć, po co miałby on sobie nim głowę zawracać ustawowo, skoro
    twierdzisz, ze w istocie można prowadzic działalność żadnych pieniędzy na
    nim nie trzymając i konto "firmowe" to to samo, co prywatne?;-))

    > Na tej samej zasadzie opierają się:
    > - gazownie (inne taryfy dla przedsiębiorstw)
    > - elektrownie (inne taryfy dla przedsiębiorstw)
    > - dostawcy internetu (różne cenniki dostępu do internetu za to samo
    > lub prawie to samo).
    >
    > Dlaczego to robią? Bo im wolno.

    No i ustawodawcy wolno narzucac Ci wymogi nawet jak Ci sie one nie podobają,
    albo uważasz je za głupie:-) Niestety, taka jest prawda...

    p47

  • 96. Data: 2009-02-18 21:16:33
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Jeszcze jedna uwaga.
    >
    > Jeśli na podstawie stanu prawnego sprzed 10 (!) lat wnioskujesz coś na
    > temat stanu obecnego to ja ... nie am więcej pytań.

    W przeciwienstwie do Ciebie wiem co piszę i staram sie pisac
    precyzyjnie! -przeczytaj moją pierwszą wypowiedź

    Jesli masz z tym problem, oto cytat:

    "Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Bad Behaviour" <b...@b...co.nz> napisał w wiadomości

    > Poza tym takie wyplaty mozna sobie robic nawet co 5 minut.
    > Ja to zazwyczaj tytuluje "Realizacja zyskow" - no i oczywiscienigdzie sie
    > tego nie ksieguje.

    No, nie jestem tego taki pewien,- chodzi o oprocentowanie tych środków.
    Odsetki za srodki na rachunku firmowym opodatkowane sa wg ogólnych zasad,
    odsetki na prywatnym rachunku własciciela takiemu opodatkowaniu nie
    podlegają.
    Przynajmniej tak było kilka lat temu. Jak teraz nie wiem.

    p47 "

    Na marginesie:

    1. powyższe moje stwierdzenie potwierdza w pełni art 14#5 updof ,
    2.-tak jak Ty to wielokrotnie robiłes proszę o podanie przepisu, ustawy
    zmieniającej w okresie ostatnich 10 lat stan prawny w omawianej sprawie;-)

    p47

  • 97. Data: 2009-02-18 21:30:13
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

> [...]
    > Bez konkretnych paragrafów i zarzutów jakie mu postawiono,
    > to w sumie tylko powróżyć można o co się przyczepili.

    Zarzut był taki, ze przelałem na własne konto środki rzekomo związane z
    bieżąca działalnością gosp w celu nie zapłacenia podatku wynikajacego z
    opodatkowania odsetek na koncie firmy. To była juz widoczna kwota, rzedu
    340tys.
    A bezposredni powód zainteresowania był taki, ze na przelewie cel okreslony
    był jako "zasilenie rachunku"
    Podstawą zarzutów był własnie art 14 p. 5 updof (a w kazdym razie cos bardzo
    podobnie sformułowanego). Zarzut obaliłem wykazując, że te środki nie były
    juz przeznaczone na prowadzenie DG, ale stanowiły po częsci zysk, a po
    części wycofanie wpłaconych wczesniej, juz nieczynnych pieniedzy.
    Wprawdzie sądy (i to w różnych składach) traktowały ten wątek marginalnie
    (bo to był drobiazg w porównaniu z zasadniczym sporem) ale nigdy nie
    kwestionowały tego zarzutu jako nieumocowanego w ustawie.

    p47

  • 98. Data: 2009-02-18 21:47:35
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    p47 wrote:
    > 1. powyższe moje stwierdzenie potwierdza w pełni art 14#5 updof ,

    "Art. 14
    1. Za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3,
    uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po
    wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U
    podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych
    podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się
    przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.

    [...]

    5) odsetki od środków na rachunkach bankowych utrzymywanych w związku z
    wykonywaną działalnością,"

    Obowiązku opodatkowania odsetek z rachunków powiązanych z DG nie
    kwestionuję.

    Ale wytłumacz mi proszę jak blondynowi jak z tego przepisu wywiodłeś
    obowiązek lokowania "środków pochodzących z DG" na rachunkach
    powiązanych z DG?!

    Piotrek

  • 99. Data: 2009-02-18 21:52:24
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-02-2009 o 21:09:03 p47 <p...@b...wp.pl> napisał(a):

    > Od dawna masz te objawy??;-))

    Znaczy chcesz sie zacząć obrzucać błotem - ale źle trafiłeś

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 100. Data: 2009-02-18 21:57:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Feb 2009, p47 wrote:

    > Inna kwestia do rozważenia,- czy zgodne z przepisami bedzie wykorzystanie
    > środków i majatku firmy do wykonania usługi dla właściciela,- osoby prywatnej
    > i czy nic w związku z tym skarbowi nie powinien on jednak zapłacic?

    Przepisy nakładające obowiązki:
    - opodatkowania
    LUB
    - usunięcia z kosztów i odliczeń (z okazji nieprzysługiwania)
    są jasno i wyraźnie zapisane w ustawach.

    > Zgodnie z logiką prezentowaną tu przez moich oponentów najwazniejsze , ze
    > właściciel firmy i odbiorca usług to ta sama osoba fizyczna;-)

    Nie, ponieważ w przypadku towarów i usług kryterium zaliczenia do
    majątku w DG jest:
    - *przeznaczenie* (i to jest miejscami śmieszne ale prawdziwe, dotyczy
    zarówno obowiązku zaewidencjonowania zakupu dokonanego JAKO zakupu
    towaru handlowego, mimo jego innego późniejszego żużycia - z obowiązkiem
    późniejszego wywalenia z kosztów oczywiście - jak i niemożliwości
    zaliczenia w koszty uzyskania "przeznaczenia" zakupów dokonanych
    w innych celach niż opodatkowane - z wyjątkami w rodzaju ST)
    - "ujęcie" (zaewidencjonowanie).

    pzdr, Gotfryd