  • 51. Data: 2009-02-18 15:50:26
    Temat: Re: Wypłata z DG na prywatny
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.upj0lgd5l60ql1@unk...

    > Odwróćmy sytyuację. Chcesz dofinansować DG z pieniędzy z etatu.
    > Możesz? Tak.
    > Pytanie - w którym momencie masz przelać te pieniądze z konta prywatnego
    > za konto firmowe żeby nie zostać przestępcą skarbowym?

    Sprecyzuj pytanie, -z jakiego etatu??

    p47

  • 52. Data: 2009-02-18 15:54:28
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    p47 wrote:

    > Czyzby zatem wg Ciebie DG nie bedaca płatnikiem VAT-u mogła całkowicie
    > nieodpłatnie wykonywac usługi na rzecz swojego właściciela??

    Napisałem jedynie tyle, że "wywodzenie z przepisów VAT, dotyczących
    niedopłatnego świadczenia, jakichkolwiek wniosków dotyczących przelewów
    z rachunku firmowego jest pozbawione jakiegokolwiek sensu"

    Reszta to Twoja (nad)interpretacja moich słów.

    Piotrek

  • 53. Data: 2009-02-18 15:57:01
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "p47" <p...@b...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Czyzby zatem kasjer w firmie mógł przechowywac firmowe wpłaty na swoim
    > własnym koncie, bo "pieniądze nie są oznaczone co do tożsamości";-))

    Nie. Ale tenze kasjer moze 'podebrac z kasy" np. 200 zl i zastapic je
    dwustoma zlotymi (oczywiscie rowniez prawdziwymi) wyciagnietymi ze swego
    portfela.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 54. Data: 2009-02-18 16:05:16
    Temat: Re: Wyp?ata z DG na prywatny
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    SDD wrote:

    > Nie. Ale tenze kasjer moze 'podebrac z kasy" np. 200 zl i zastapic je
    > dwustoma zlotymi (oczywiscie rowniez prawdziwymi) wyciagnietymi ze swego
    > portfela.

    Ale Koledze p47 chodziło o to, czy pracownik kasjer może pobrać
    pieniądze z kasy i wpłacić na swój rachunek "prywatny".

    Oczywiście w przypadku ogólnym nie może.

    Natomiast w przypadku szczególnym, kiedy rzeczony kasjer jest kasjerem
    we własnej DG to nie widzę przeciwwskazań.

    Przecież nie ma przeszkód ażebym sam siebie zatrudnił w swojej DG na
    stanowisku kasjera (umowę o pracę podpiszę podpiszę przez pełnomocnika).
    Sensu to oczywiście nie ma żadnego, ale teoretyczna możliwość (chyba)
    istnieje.

    Piotrek

  • 55. Data: 2009-02-18 16:11:45
    Temat: Re: Wyp3ata z DG na prywatny
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

> [...]
    > stanowisku kasjera (umowę o pracę podpiszę podpiszę przez pełnomocnika).
    > Sensu to oczywiście nie ma żadnego, ale teoretyczna możliwość (chyba)

    W swojej OFDG mozliwosci zatrudnienia siebie nie widze.
    Mozna natomiast zrobic taki numer w swojej jednoosobowej spolce z o.o. -
    strony umowy ni ebeda te same. Podpisac umowu w inieniu sp z o.o. musi
    pelnomocnik (lub inna upowazniona osoba - np. wiceprezes o ile takiego
    zatrudniasz)

    Pozdrawiam
    SDD.

  • 56. Data: 2009-02-18 16:16:09
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    SDD wrote:

    > W swojej OFDG mozliwosci zatrudnienia siebie nie widze.

    Być może masz rację.

> [...]
    > strony umowy ni ebeda te same. Podpisac umowu w inieniu sp z o.o. musi
    > pelnomocnik (lub inna upowazniona osoba - np. wiceprezes o ile takiego

    No właśnie podany przykład miał być kalką tego sposobu.

    Chociaż w przypadku OFPDG to faktycznie nie dość, że nie ma
    jakiegokolwiek sensu, to jeszcze dodatkowo może nie dać się zrobić.

    Piotrek

  • 57. Data: 2009-02-18 16:19:18
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-02-2009 o 16:50:26 p47 <p...@b...wp.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Sprecyzuj pytanie, -z jakiego etatu??

    Z własnego

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 58. Data: 2009-02-18 16:22:13
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-02-2009 o 16:49:28 p47 <p...@b...wp.pl> napisał(a):

    > Czyzby zatem wg Ciebie DG nie bedaca płatnikiem VAT-u mogła całkowicie
    > nieodpłatnie wykonywac usługi na rzecz swojego właściciela??

    Ale w czym problem? Towary/materiały/wyposażenie wylatują z kosztów i po zawodach.
    Jak chcesz sobie samemu płacić? Przelewać między kontami? Czy może z lewej kieszeni
    do prawej przekładać banknoty?

    Umówmy się że wierzę że są gdzieś absurdalne wyroki i interpretacje,
    ale takie będą zawsze. Umówmy się też że najbezpieczniej jest chodzić w kasku.
    Tylko po co.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 59. Data: 2009-02-18 16:28:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    p47 wrote:

    > Z mojej strony EOT, - nie mam żadnego interesu, aby Was dalej
    > przekonywać i do tego zajmowac sobie czas wyszukiwaniem orzecznictwa
    > w tej sprawie. Ale oczywiscie możecie robic to, co uważacie za słuszne

    Czyli jednak troll.

  • 60. Data: 2009-02-18 16:53:32
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

> [...]
    >
    > Nie. Ale tenze kasjer moze 'podebrac z kasy" np. 200 zl i zastapic je
    > dwustoma zlotymi (oczywiscie rowniez prawdziwymi) wyciagnietymi ze swego

    Jesli tak własnie postąpi własciciel DG to nikt do niego tez nie będzie miec
    pretensji;-))

    p47