  • 1. Data: 2011-08-05 15:34:19
    Temat: Wyprzedaż środków trwałych
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Tak mnie naszło, żeby spróbować sprzedać kilka środków trwałych, których
    się trochę przez lata nazbierało i stąd kilka pytań:

    1. Jeśli przy zakupie odliczyłem 22% VAT, to teraz te środki muszę
    sprzedać z VAT 23%, czy z taką stawką, jaką była stosowana przy zakupie?

    2. Czy zlikwidowane zostały wreszcie te kretyńskie przepisy o
    konieczności stosowania kas fiskalnych przy sprzedaży osobie fizycznej
    choćby 1 szt. zapisanego nośnika danych i innego objętego
    rozporządzeniem sprzętu? Tak się składa, że do sprzedania mam przede
    wszystkim oprogramowanie (a to jak wiadomo potrafi występować na płytach
    CD), sprzęt foto, sprzęt sieciowy (jakieś routery przewodowe i
    bezprzewodowe) itp. Kasy fiskalnej jak dotąd nie posiadam, a sprzedaży
    chciałem dokonać przez jakiś portal aukcyjny. Tylko sprzedaż przez firmę
    z kasą, czy są już wreszcie jakieś normalne możliwości?

    Maciek