    From: "Anna Z" <anamorka_@_gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Wystąpienie wspólnika ze Spółki Jawnej
    Date: Wed, 31 Oct 2007 20:53:07 +0100

    Jak wygląda sprawa wystąpienia wspólnika ze Spółki Jawnej.
    Spółka posiada trzech wspólników. Umowa spółki przewiduje trzymiesięczny
    okres wypowiedzenia. Na dzień 30.09.2007 jeden ze wspólników składa
    wypowiedzenie. Termin wypowiedzenia upływa 31.12.2006
    Moje pytanie jest jakie obowiązki mam jako występujący wspólnik wobec US i
    innych instytucji.
    Z tego co udało mi się wyczytać to:
    - zakończenie działalności następuje na dzień 31.12.2007, na ten dzień
    sporządzony jest spis z natury ( łącznie z wyposażeniem - pytanie, czy całe
    wyposażenie, czy tylko to co wpisane do ewidencji wyposażenia - powyżej
    1.500 zł) Spis dokonywany jest na 31.12.2007 to nie trzeba zawiadamiać US?
    - w jakim terminie i w jaki sposób powinnam zawiadomić US o likwidacji
    działalności gospodarczej?
    - ustalam dochód za 2007 rok - i tutaj mam problem, jak to zrobić,
    uwzględniając spis z natury na 31.12.2007. Robię normalne wyliczenie dochodu
    za 2007 rok + dodatkowo zryczłatowany podatek 10% wynikający z art 24 ust 3
    PDOF?
    - co z opodatkowaniem wypłaconych pieniędzy przez spółkę? W spółce jestem od
    2005 i nie wypłacaliśmy sobie zysków za 2005 i 2006 rok. Teraz chciałabym
    odebrać swój zysk. Czy od wypłaconego zysku z lat ubiegłych muszę zapłacić
    jakiś podatek?

    to na razie na tyle, co mi przychodzi do głowy
    z góry dziękuję za odpowiedzi
    Ania Z