  • 1. Data: 2003-07-08 08:08:02
    Temat: ZUS Płatnik Przekaz
    Od: "Justine" <j...@o...pl>

    witam wszystkich
    mam pytanie odnosnie Platnika Przekazy Ele.
    czy jednym programem (a co za tym idzie jednym kluczem zainstalowanym na
    rzecz spólki)
    mozna równiez "zalatwic" przekazywanie deklaracji ZUS pokrewnych firm
    wlascicieli tej spolki
    czy zawsze inna firma = nowy klucz
    --------------------------------------
    Justyna K.

  • 2. Data: 2003-07-08 12:51:31
    Temat: Re: ZUS Płatnik Przekaz
    Od: faktornik <f...@o...pl>

    On Tue, 8 Jul 2003 10:08:02 +0200, "Justine" <j...@o...pl> wrote:
    Klucz jest tylko podpisem
    możesz wysyłać dokumenty dowolnego płatnika
    tyle że Ty odpowiadasz za ich dane
    w biurach rachhunkowych stosowane nagmnnie
    karaś

  • 3. Data: 2003-07-08 12:56:35
    Od: faktornik <f...@o...pl>

    On Tue, 8 Jul 2003 10:08:02 +0200, "Justine" <j...@o...pl> wrote:
    można dla dowolnej ilości płatników
    karaś

  • 4. Data: 2003-07-08 13:50:17
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Justine wrote:

> [...]
    > na rzecz spólki)
    > mozna równiez "zalatwic" przekazywanie deklaracji ZUS pokrewnych firm

    Był już ten temat na grupie - bez ostatecznych wniosków.
    ZUS takie coś przyjmuje i nie ma żadnych problemów. Tak robią wszystkie
    biura racunkowe i wiele innych osób. Z formalnego i teoretycznego
    punktu widzenia jest to jednak tak, jakby papierową deklarację
    podpisała osoba do tego nieupoważniona.
    Moje gdybanie: może jakieś pisemne upoważnienie by pomogło.

  • 5. Data: 2003-07-08 13:53:53
    Od: "Justine" <j...@o...pl>

    no też tak sobie pomyslalam
    dzieki bardzo
    ;)

    Justyna K

  • 6. Data: 2003-07-14 17:48:35
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    Użytkownik "Jureq" <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podpisała osoba do tego nieupoważniona.
    > Moje gdybanie: może jakieś pisemne upoważnienie by pomogło.

    Tak, było na grupie.
    IMO ostateczny wniosek winien być następujący: możemy przekazywać dokumenty do
    ZUS elektronicznie dla płatników, którzy nas upoważnią do tego a my spełniamy
    warunki przekazu.

    Swojego czasu zrobiłem sobie wyciąg z przepisów:

    Ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych z 13.10.1998r (Dz.U. Nr 137 poz 887 ze
    zmianami )
    Art. 47a.
    1. Płatnicy składek są zobowiązani przekazywać zgłoszenia do ubezpieczeń
    społecznych, o których mowa w art. 36 ust. 10, imienne raporty miesięczne, o
    których mowa w art. 41 ust. 3, deklaracje rozliczeniowe, o których mowa w art. 46
    ust. 4, inne dokumenty niezbędne do prowadzenia kont płatników składek i kont
    ubezpieczonych oraz korekty tych dokumentów poprzez teletransmisje danych w
    formie dokumentu elektronicznego z aktualnego programu informatycznego
    udostępnionego przez Zakład, z zastrzeżeniem ust. 1a-3.
    4. Dokumenty przekazywane w sposób niezgodny z wymogami określonymi w ust.1, 2 i
    3a nie są przyjmowane przez Zakład (ZUS) przyjmowane, co jest równoznaczne z
    nieprzekazaniem dokumentów.
    7. Minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego określi, w drodze
    rozporządzenia, warunki, jakie muszą spełnić płatnicy składek przekazujący
    dokumenty, o których mowa w ust. 1, w formie dokumentu elektronicznego poprzez
    teletransmisję danych, uwzględniając potrzebę zapewnienia warunków niezbędnych
    dla prawidłowego przekazywania dokumentów.
    Rozporządzenie MPiPS z dnia 3.07.2001r (Dz.U. nr 73 poz 774) w sprawie warunków,
    jakie muszą spełnić płatnicy składek przekazujący dokumenty ubezpieczeniowe w
    formie dokumentu elektronicznego poprzez teletransmisję danych.
    § 4. 2. Płatnicy składek zwolnieni są z obowiązku posiadania klucza prywatnego i
    klucza publicznego, jeżeli do przekazywania dokumentów ubezpieczeniowych w formie
    elektronicznej upoważnili inną osobę fizyczną lub prawną.
    § 4. 3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2, osoba fizyczna lub prawna
    upoważniona do przekazywania dokumentów ubezpieczeniowych w formie elektronicznej
    jest zobowiązana posiadać klucz prywatny i klucz publiczny. Przepisy dotyczące
    płatników składek stosuje się odpowiednio.

    Ryszard

  • 7. Data: 2003-07-15 07:45:50
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Ryszard G. wrote:

> [...]
    > ubezpieczeniowych w formie elektronicznej jest zobowiązana posiadać
    > klucz prywatny i klucz publiczny. Przepisy dotyczące płatników składek

    Wreszcie konkretna odpowiedź!

    Tylko pojawiają się kolejne pytania:

    1. Czy fakt udzielenia takiego upoważnienia trzeba zgłaszać w ZUS?

    2. Jak to jest gdy płatnikiem mającym klucz jest spółka cywilna lub
    jawna, a płatnikami upoważniającymi udziałowcy tej spólki. Mają
    wystawić upoważnienie sami sobie?