  • 1. Data: 2003-07-08 08:20:38
    Temat: Prośba o pomoc - zmiana miejsca prowadzenia działalności.
    Od: "SebaeL" <s...@p...onet.pl>

    W związku ze zmianą miejsca zamieszkania, zmieniam też miejsce prowadzenia
    jednoosobowej dg.
    W nazwie firmy i adresie zmienia się nazwa ulicy, tzn. zamiast ulicy i
    numeru jest wpisana miejscowość i nr domu. Poczta pozostaje bez zmian.
    Tylko że przez to wszystko musiałem wyrejestrować działalność w urzędzie
    miasta i zarejestrować ją z dniem następnym w urzędzie gminy.
    Jednostki ZUS i US pozostają bez zmian. W związku z tym pani w urzędzie
    miasta poinformowała mnie że należy jedynie przeprowadzić aktualizację
    danych i to wszystko. Ale kiedy przyjrzałem się drukom NIP 1, zawiadomieniom
    o aktualizacji i drukom ZUS, zaczynam mieć wątpliwości - chodzi przede
    wszystkim o dokument rejestrowy czyli pozwolenie na prowadzenie dg (jest
    nowy dokument, nowa data i oragn wydający).
    W US otrzymałem deklaracje NIP - 1 i Zawiadonmienieo rozpoczęciu, na którym
    pani w dzienniku podawczym wydająca druki przekreśliła ołówkiem rozpoczęcie
    i dopisała aktualizacja. Nie dostałem np. VAT - R - usłyszałem że nie muszę
    wypełniać.
    Bardzo proszę o szybką pomoc, tzn w paru słowach wyjaśnienie, z czym mamy w
    moim przypadku do czynienia.

  • 2. Data: 2003-07-08 08:22:23
    Od: "SebaeL" <s...@p...onet.pl>

    Z góry dziękuję,
    seba

  • 3. Data: 2003-07-08 08:37:34
    Od: emssik@trex.[spam].wsi.edu.pl (Daniel Roziecki)

    Witam,

    [ciach]

    > Bardzo prosze o szybką pomoc, tzn w paru slowach wyjaśnienie, z czym
    > mamy w moim przypadku do czynienia.

    nie bardzo rozumiem, w czym problem. Zmieniasz siedzibe firmy. Rozumiem iz uzyskales
    juz nowy wpis do ewidencji. W US'ie, musisz zlozyc NIP 1, tak jak zaznaczyla Ci ta
    Pani, jako AKTUALIZACJE (zmiana siedziby firmy bez zmiany US).

    Oprocz tego, czeka Cie jeszcze koniecznosc aktualizacji REGONU - przy wypelnianiu
    tego druczku (to bylo chyba RG-1, ale moge sie mylic), pamietaj, ze w zasadzie
    musisz wpisac tylko informacje, ktore zostaly zmienione, a nie musisz sie meczyc z
    ponownym wypelnianiem tego cholerstwa w calosci.

    No i na koniec pozostaje Ci ZUS...

    Na aktualizacje danych w ZUSie i Urzedzie Statystycznym (REGON), masz zdaje sie 14
    dni od daty dokonania zmiany siedziby firmy.

    Daniel Roziecki (emssik)
    www.emskeys.emssik.net.pl <- fajny toolsik :)

  • 4. Data: 2003-07-08 08:46:39
    Od: "SebaeL" <s...@p...onet.pl>

    "Daniel Roziecki" <emssik@trex.[spam].wsi.edu.pl> napisał w wiadomości
    ..
> [...]
    zaznaczyla Ci ta
    > Pani, jako AKTUALIZACJE (zmiana siedziby firmy bez zmiany US).

    Chodzi szczególnie o pole C7 w formularzu NIP 1" Dane dotyczące rejestracji
    w organie rejestrowym". Pierwszy raz był tam wpisany burmistrz miasta x z
    datą 1 grudnia 2002. Teraz powinien być wójt gminy y z datą 4 lipca 2003, o
    ile się nie mylę? Tylko jeśli tak, to czy nie będzie to budzić jakichś
    wątpliwoąsi w US i przez to nie będę zapraszany na dywanik w celu składania
    wyjaśnień, że jak to aktualizacja adresu, a tu data rozpoczęcia działalności
    3 dni wcześniej.
    No i kwestia ewentualnej ponownej wpłaty 152 zł na poczet "watowstwa" :)

    Dzięki za odpowiedź,
    Pozdrawiam,
    seba

  • 5. Data: 2003-07-08 20:30:22
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a s...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

> [...]
    > aktualizacja adresu, a tu data rozpoczęcia działalności 3 dni
    > wcześniej. No i kwestia ewentualnej ponownej wpłaty 152 zł na poczet

    W NIP-1 wpisujesz aktualne dane, do dokumentów dołącz wykreślenie z Urzędu
    Miasta i aktualny wpis z Urzędu Gminy. Opłaty nie ma - cały czas jesteś
    podatnikiem VAT, aktualizujesz tylko dane.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,
    że w ten sposób staje się potworem." Fryderyk Nietzsche