  • 1. Data: 2003-07-08 07:57:00
    Temat: podatek za sprzedaż mieszkania
    Od: "Be" <b...@o...pl>

    Witam,
    Mam pewien problem: Otoz ostatnio kupilem nowe mieszkanie na rynku
    pierwotnym, posilkujac sie kredytem mieszkaniowym. Mieszkanie zostanie mi
    oddane do uzytku na poczatku przyszlego roku. Wtedy tez zamierzam sprzedac
    dotychczasowe stare mieszkanie. Czy mozna w takiej sytuacji uniknac 10%
    podatku od przychodu za stare mieszkanie dokumentujac to tym, iz pieniadze
    ze sprzedazy musze przeznaczyc na splate pozyczki zaciagnietej od rodziny?

    pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2003-07-09 20:30:20
    Temat: Re: podatek za sprzedaż mieszkania
    Od: s...@b...pl

> [...]
    > ze sprzedazy musze przeznaczyc na splate pozyczki zaciagnietej od rodziny?

    Jeśli pieniędzmi za mieszkanie spłacisz kredyt w banku to chyba będzie OK.

    A jeśli chodzi o pożyczkę od rodziny to zgodnie z prawem udzielenie pożyczki
    trzeba
    zgłosić do US a on wyznaczy opłatę 2% od kwoty pożyczki.
    Jeśli dalej interesuje cię spłata pożyczki od rodziny to najpewniej
    będzie wysłać pisemnie zapytanie do US on na nie odpowie i wtedy sytuacja
    będzie jasna.

    Pozdrawiam
    SJ

  • 3. Data: 2003-07-10 05:28:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik s...@b...pl napisał:

> [...]
    > Jeśli dalej interesuje cię spłata pożyczki od rodziny to najpewniej
    > będzie wysłać pisemnie zapytanie do US on na nie odpowie i wtedy sytuacja

    Sytuacja jest jasna i w tej chwili - ustawa mówi wyraźnie że za wydatki
    na cele mieszkaniowe uważa się spłatę pozyczki lub kredytu zaciągniętego
    WYŁĄCZNIE w banku lub spółdzielczej kasie zapomogowo-pożyczkowej.
    Spłata pożyczki od rodziny nie spełnia wymogu wydania pieniędzy ze
    sprzedaży na cele mieszkaniowe.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk