  • 1. Data: 2005-06-09 15:12:18
    Temat: ZUS-umowa od dzieło z własnym pracodawcą
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Witam,
    czy zawierając umowę o dzieło z własnym pracodawcą trzeba również naliczyć i
    odprowadzić pełne składki ZUS ?

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2005-06-09 22:38:10
    Temat: Re: ZUS-umowa od dzieło z własnym pracodawcą
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Jun 2005, Jarek wrote:

    >+ Witam,
    >+ czy zawierając umowę o dzieło z własnym pracodawcą trzeba również naliczyć
    >+ i odprowadzić pełne składki ZUS ?

    ...IMHO to naliczyc i odprowadzić trzeba przy umowie z własnym
    pracownikiem, ale nie przejmuj się - czasami się czepiam określeń :)
    Tak "dla porządku" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-06-09 23:16:20
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > ....IMHO to naliczyc i odprowadzić trzeba przy umowie z własnym
    > pracownikiem, ale nie przejmuj się - czasami się czepiam określeń :)
    > Tak "dla porządku" :)

    Hmm, masz rację, ale jakby się przyczepić, to kto przygotowuje rachunek
    do umowy?
    Więc byłoby tak: przy umowie z własnym pracownikiem rachunek sporządza i
    odowiednio nalicza pracownik, który to umowę podpisał z własnym pracodawcą.
    Chyba jest dobrze.

  • 4. Data: 2005-06-10 00:03:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Jun 2005, witek wrote:

> [...]
    > + >
    > + Hmm, masz rację, ale jakby się przyczepić, to kto przygotowuje rachunek do

    Oczywiście wykonawca czyli pracownik, jeśli myślimy o tym samym
    przypadku :)

    > + Więc byłoby tak: przy umowie z własnym pracownikiem rachunek sporządza i
    > + odowiednio nalicza pracownik, który to umowę podpisał z własnym pracodawcą.
    > + Chyba jest dobrze.

    Jest dobrze. Mi chodziło o to iż za odprowadzenie składek odpowiada
    pracodawca (jednocześnie zamawiający) a nie pracownik (jednocześnie
    wykonawca) *mimo* że to pracownik (wykonawca) wystawia kwit !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-06-10 05:40:43